چطور یک میز مدیریت انتخاب کنیم؟

میز مدیریت جایگاه افراد موفق است. این میز برای مدیران در سطوح مختلف بکار می‌رود و انتخاب آن از حساسیت بالایی برخوردار است. در این مقاله سعی داریم، شما را کمی در انتخاب این نوع میز راهنمایی کنیم:

ویژگی‌های اصلی یک میز مدیریت

میز مدیریت لاوان بتا
میز مدیریت لاوان بتا

سبک‌ها و طراحی‌های امروز به شدت ما را سردرگم می‌کنند. در بعضی شکوه و جلال و در بعضی دیگر ظاهر و جذابیت نظر شما را جلب می‌کند و همین ممکن است حتی باعث انتخاب غلط میز مدیریت شود.

هوشمندانه‌ترین کار اینست که به اولویت‌های شخصی، تیپ شخصیت خود، ماهیت کار، نوع بازدیدکنندگان و میهمانان خود دقت کنید. برای مثال انتخاب یک میز پر زرق و برق برای شخص زیر سی سالی که رهبر یک تیم فنی است، کاری بسیار بی فایده است. بنابراین میزی را انتخاب کنید که به شخصیت و نوع کار شما نزدیک است.

میز مدیریت کلاسیک

این نوع میز برای افراد برجسته‌ای که میز آنها جایگاهشان را نشان می‌دهد مناسب است. دولتمردان، خانواده سلطنتی، رئیس جمهور، مدیران عامل و… اگر شما متعلق به این گروهها یا زیر مجموعه‌ای از آنها هستید و بر نشان دادن قدرت خود اصرار دارید، میزهای آراسته، مناسب شما هستند.

این میزها بیشتر از اینکه کاربردی باشند، تزئینی هستند. این میزهای سفت و سنگین بیشتر از اینکه مناسب ساعت‌های طولانی کار کردن باشند، مناسب عکس گرفتن هستند. این میزها اغلب دارای حکاکی، منبت کاری، نقوش پیچیده و لوازم جانبی فانتزی مانند دسته‌های تراشیده شده یا دستگیره‌های زیبا متناسب با بدنه اصلی هستند. این نوع میز از مواد بسیار گران تولید شده است.

میزهای زاویه‌دار مدرن

زاویه‌ها در طیف گسترده‌ ای از مبلمان اداری، مورد استقبال قرار گرفتند، که میزهای مدیریت نیز جزو آن‌ها هستند. این نوع مبلمان اداری منظره و حس نامتعارفی به بیننده می‌دهد. این نوع میز برای افراد خلاق حرفه‌ای، شخصیت‌های ادبی، روزنامه نگاران، بلاگرهای مسافرتی یا حرفه‌های مشابه ساخته شده است.

میزهای کنج

در سبک‌های معاصر، میزهای کنج، مناسب دفاتر فنی و مراکز فناوری اطلاعات هستند. این میزها مثلثی شکل هستند و در تقاطع دو دیوار قرار داده می‌شوند. این میزها را می‌توان در دسته ورک استیشن‌های مبتنی بر کامپیوتر قرار داد. زمانی که به خرید این نوع میز می‌اندیشید، حتما به این موضوع فکر کنید، که آیا می‌توانید بطو مداوم رو به دیوار کار کنید.

میزهای مدل ال

میزهای ال، نوعی از میزهای مدل کنج هستند که به شکل ال هستند. این میزها نسبت به میزهای کنج، کاربردهای بیشتری دارند و کاربران بیشتری می‌توانند از این نوع میزها در محل کار خود استفاده کنند.

عوامل مهم در ساخت میزهای مدیریت

چند عامل اولیه در ساخت میزهای مدیریت وجود دارند که باید به آن‌ها دقت کرد:

طراحی کاربردی: چه کسی دکوراتیو بودن، ظرافت و سبک خاص را در میز مدیریت دوست ندارد؟ با این حال، باید کمی درست‌تر فکر کنیم و کاربردی بودن را هم‌تراز با این معیارها قرار دهیم. المان‌های مهم در کاربردی بودن میز راحتی شامل طول و عرض مناسب میز، پایه‌های مناسب، فضای مناسب برای قرار دادن وسایل، سهولت باز و بسته شدن کشوها، ثبات، دوام، راحتی و مهمتر از همه حس شما نسبت به آن به‌عنوان میز کار شما می باشد.

زیبایی: بافت چوب، ترکیب رنگ و شکل کلی و المان‌های بصری دیگر که به شما احساس خوبی نسبت به میزتان خواهد داد، نیز از مهمترین عوامل مهم در انتخاب میز هستند. میزی را انتخاب کنید، که دوست دارید فردا هم پشت آن میز بنشینید.

تیپ شخصیتی شما: بدیهیست که میز شما باید با تیپ شخصیتی شما، موقعیت شغلی شما و اخلاق شما هماهنگ باشد. حتی زمانیکه شما پشت میزتان نیستید، دیگران باید با دیدن میز شما، تصور ذهنی درستی از شما داشته باشند.

بخشی از کل اکوسیستم کاری: میزهای مدیریت بخشی از کل هستند و به خودی خود کامل نیستند. زمانی که میز خود را انتخاب می‌کنید، باید این نکته را در نظر داشته باشید، که با دفتر و محل کار شما و چشم انداز تصویری آن سازگار باشد.

هنگام انتخاب میز مدیریت خود به چه نکاتی توجه کنیم؟

سه نکته نهایی که به شما در انتخاب صحیح کمک می‌کند:

ارتفاع مناسب: میز شما یک میز ایستاده نیست. بسیار مهم است که ارتفاع میز شما متناسب با صندلی شما و مراجعان باشد. از لحاظ علمی، ارگونومیکی، بصری و روانشناختی، این نکته برای کار راحت پشت میز بسیار مهم است. ارتفاع متفاوت میز و صندلی به ناهنجاری‌های جسمی زیادی خواهد انجامید. برای محاسبه ارتفاع درست میز و صندلی، می‌توانید از ماشین حساب آنلاین استفاده کنید.

میز و صندلی‌ها: هشیار باشید که صندلی‌های شما و مراجعین در اطراف میز باید هماهنگی خاصی داشته باشند. چیدمان و شکل آن‌ها نباید یک ست عجیب مبلمان ایجاد کند.

شخصی سازی: میز خود را با پرونده‌ها، یادداشت‌ها، یادداشت‌های چسبنده و دفتر تلفن به یک فضای شخصی تبدیل کنید. اجازه دهید عکس‌های خانوادگی در گوشه سمت چپ میز شما بنشینند. میز شما باید توازنی بین کار و زندگی شخصی شما ایجاد کند.

بازگشت سرمایه‌گذاری: میزهای مدیریت سرمایه‌های بزرگی هستند، که قرار است به نتایج خوب در بهره‌وری و عملکرد ماندگار منجر شوند. پس به این نکته دقت کنید، که هر مبلغی روی میز خود سرمایه‌گذاری می‌کنید باید به شما بازگردد.

مطالب مفید:

خرید مبلمان اداری
میز اداری
ایده‌های دکوراسیون محل کار
تعریف مبلمان اداری

لینک‌های مفید:

مبلمان اداری
محصولات جلیس