کدام میز اداری را بخریم؟

فاکتورهای زیادی در دکوراسیون یک دفتر کار وجود دارند، اما میز اداری بدون شک یکی از مهمترین عناصر دکوراسیون یک اداره است. میزهای اداری، سبک محیط را تعریف و الزامات زیبایی شناختی و عملکردی را تعیین می‌کنند. میز نقطه محوری مبلمان اداری، از بخش‌های عملیاتی گرفته تا اتاق‌های اجرایی است. علاوه بر زیبایی ، میز اداری ایده‌آل باید به اندازه کافی برای چیدمان مانیتورها، کیبوردها و ابزار مفید دیگر بزرگ باشد، که فضای کافی را برای هر فایل داشته باشد.

میز اداری مناسب

کارمندان و مدیران ساعت‌های زیادی را پشت میز سپری می‌کنند، به همین دلیل بسیار مهم است که یک میز مناسب کاربردی داشته باشند، که علاوه بر زیبایی متناسب با محیط کار، کاملا با همه نیازهای آن‌ها سازگار باشد. برای مثال میزهای کارگروهی با پیکربندی مناسب و متناسب با محیط می‌توانند بکار روند.

رایجترین میزها در ادارات، میزهای مستطیلی هستند که برای افرادی که یک روز کامل با کامپیوتر کار می‌کنند طراحی شدند. این میزها اغلب با کشوهای زیر کانتری، چرخ دستی یا تکیه‌گاه‌های فلزی برای کیس کامپیوتر (جای کیس فلزی) و الکتریک باکس مجهز شده‌اند.

میزهای مدیریت هم هدف مشابه دارند، اما از نظر زیبایی شناختی، از میزهای کارمندی هدفمندتر طراحی شده اند. این نوع میز در دفتر مدیریت استفاده می‌شوند. این میزها برای نشان دادن ظرافت و سبک شرکت در مقابل مشتریان، نمایندگان فروش و شرکا از اهمیت بیشتری برخوردارند. به همین دلیل میزهای مدیریت از مواد با کیفیت بالا ساخته می‌شوند. میز اداری چوبی کلاسیک به اتاق نمای ظریف می‌دهد و ترکیبی از زیبایی و سهولت نگهداری اقلام مختلف است.

طراحی مبلمان اداری

امروزه میزهای اداری تجهیزاتی هستند، که بیشتر ساعت‌های کاری پشت آن‌ها گذرانده می‌شود. در طراحی آنها علاوه بر جنبه های زیبایی شناسی، کاربردی بودن آنها نیز باید رعایت شود. در طراحی آنها علاوه بر نکات زیبایی شناختی، کاربردی بودن آنها نیز رعایت شود. استفاده از خلاقیت در کنار نیاز به افزایش هوشمندی و چند کاربردی بودن محیط کار، می‌تواند به طراحی بهینه مبلمان اداری و بصورت خاص، میزهای اداری، کمک شایانی کند. علاوه بر این، در طراحی میزهای اداری نباید اصول ارگونومیک و سلامتی کارمندان را نادیده گرفت.

میزهای اداری و ارگونومی

یکی از مهمترین عناصر برای انتخاب درست میز، ارگونومیک بودن آن است. کارمندان بیشترین زمان را در اداره می‌گذرانند. بنابراین ضروریست که از قوانین ارگونومی پیروی کنند. رعایت اصول ارگونومی به سلامتی کارمندان و در نتیجه افزایش کارایی و بهبود عملکرد آن‌ها کمک می‌کند. بسیار مهم است، که طول میز کار به شکلی باشد که بتوانیم بدون خستگی و صدمه رسیدن به کمر، از کیبورد استفاده کنیم. طبق این اصل، حداقل ابعاد یک میز مستطیل برای حفظ عمق کافی برای کیبورد، مانیتور و اسناد، طول 120 سانتی متر و ارتفاع 80 سانتی متر است.

منبع: archiproducts

مطالب مرتبط :

مبلمان اداری
نکات کلیدی در خرید مبلمان اداری