ضرورت استفاده از قفسه و کتابخانه اداری

یکی از وسایل مهم در دفتر های اداری وجود کتابخانه هاست. زیرا در فضاهای اداری برای بایگانی پرونده ها و یا سر و سامان دادن به اسناد به یک قفسه و یا کتابخانه نیاز است. بدون وجود یک کتابخانه اداری، محیط کاری آشفته و بدون نظم و هماهنگی خواهیم داشت.

فضاهای اداری معمولا با تغییرات زیادی روبرو است. زیاد یا کم شدن نیروها و یا تغییرات دکوراسیون بخشی از این تغییرات است. از آنجا که باید برای جابجایی وسایل سنگین از همان ابتدا فکر چاره باشیم، بهتر است برای انتخاب کتابخانه کمی بیشتر دقت کنیم. چرا که به تنهایی از پس وزن سنگین آن برنمی‌آییم. بنابراین ما به شما پیشنهاد می‌کنیم کتابخانه‌ای را انتخاب کنید، که قابلیت حمل آسان داشته باشد، مثلا کتابخانه ای که چرخ هایی برای جابجا شدن داشته باشد.

 قفسه و کتابخانه اداری
استفاده از قفسه و کتابخانه اداری

انتخاب کتابخانه مناسب فضای اداری شما

در انتخاب کتابخانه اداری باید به مواردی همچون نوع طرح چوب و رنگ آن، تعداد قفسه‌ها و طرح کلی آن توجه نمود. باید محتاطانه انتخاب کرد تا علاوه بر زیبایی، یک وسیله پرکاربرد هم برایتان باشد. برای اینکه انتخاب را برای خود راحت کنید، می‌توانید با کارشناسان طراحی دکوراسیون مشورت داشته باشید و در آخر با سلیقه خود انتخاب نهایی را انجام دهید.

نکته دیگر در انتخاب کتابخانه مناسب، امکان دسترسی راحت به قفسه ها است. اگر ماهیت کار شما به شکلی است که موارد ذخیره شده، مانند پرونده ها و پوشه ها باید به سرعت و به طور مرتب مورد استفاده قرار گیرند، دسترسی باید مورد توجه اساسی باشد.

امروزه قفسه ها و کتابخانه های اداری را نه فقط از چوب بلکه از فلز، پلاستیک مقاوم و یا ام دی اف نیز ساخته می شوند. در برخی از شرکت ها در قفسه های اداری مجسمه، تندیس و لوگوهای مخصوص خود و یا اشیاء سنگین گذاشته می شود، که در صورت با کیفیت نبودن مواد به کار رفته در ساخت قفسه ها، کتابخانه اداری دچار مشکل می شود و احتمال ریزش قفسه ها وجود دارد.

کتابخانه اداری در ابعاد و اشکال مختلف ساخته و طراحی می شود، که با توجه به سلیقه ای که دارید، می توانید یکی از مدل ها را انتخاب و در طراحی دکوراسیون داخلی اداری خود به کار بگیرید.

درنتیجه فایلینگ ها، کتابخانه ها و قفسه ها همه و همه باعث نظم دهی و سازماندهی فضا های اداری و محیط کاری کارکنان می شوند. ضمن اینکه دسترسی به اسناد و مدارک را ساده و سهل می نماید.

شرکت مبلمان اداری جلیس فعالیت خود را از سال 1353 شمسی در صنعت مبلمان اداری و پارتیشن آغاز نمود. بیش از چهار دهه فعالیت همراه با پیشرفت همه جانبه در این صنعت، جلیس را بسوی گسترش دامنه محصولات و خدمات رهنمون ساخت.

مطالب مرتبط :

چند ایده برای دکوراسیون محل کار
نکات کلیدی خرید مبلمان اداری