میز مدیریت ، اساس دکوراسیون اداری

آیا تاکنون به این موضوع اندیشیده‌اید که طراحی و چیدمان یک محیط، چه تاثیرات مثبتی بر روی آن خواهد داشت؟ چقدر با بازسازی اتاق کار و یا محل کار خود، موافق هستید؟ در بازسازی محیط کار توجه به برخی از پارامترها بسیار مهم است. شما حتی با تغییر چیدمان اتاق کار می‌توانید تغییرات هیجان انگیزی را برای طراحی داخلی اداری خود در نظر بگیرید. انتخاب و خرید برخی از محصولات مانند: مبلمان اداری، کمد دیواری اداری، میز مدیریت و بسیاری از موارد دیگر، نیازمند دانش و تجربه خاص در این زمینه بوده است. در این صورت علاوه بر بهره برداری از کیفیت بسیار بالا، می‌توانید جذابیت و طراحی منحصر بفرد را نیز تجربه نمایید.

همانطور که ذکر شد، علاوه بر خرید هوشمندانه‌ی تجهیزات اداری، توجه به چیدمان و طراحی منحصر بفرد محیط کار نیز از ارزش و اهمیت بسیار بالایی برخوردار بوده است. راستی اگر در یک محیط اداری، چیدمان اتاق مدیریت با شما باشد، از چه الگوهایی استفاده می‌کنید؟ مهمترین عوامل که سبب افزایش انرژی و در نتیجه افزایش راندمان کاری می‌شوند، را می شناسید؟ یکی از اصول بسیار مهم در طراحی اتاق کار، توجه به چیدمان صحیح و کاربردی میزها، مبلمان اداری و بسیاری از تجهیزات دیگر است. از این رو کمپانی جلیس شما را برای یک چیدمان صحیح همراهی می کند.

میز مدیریت

هر آنچه که باید از چیدمان صحیح میز مدیریت و سایر تجهیزات بدانید:

حتما شما هم می دانید که یکی از مهمترین اتاق‌ها در محیط کار، اتاق مدیریت می باشد. این اتاق به نوعی قلب محیط اداری به شمار می رود. از این جهت توجه به جذابیت ظاهری، طراحی ارگونومیک، فضای ایده آل سرشار از انرژی مثبت و بسیاری از المان‌های دیگر، بسیار حائز اهمیت بوده است. در این مقاله به خصوصیات برجسته در میز مدیریت و همچنین تاثیرات شگفت انگیز آن با چیدمان صحیح و مناسب در طراحی داخلی اداری، خواهیم پرداخت.

  1. میز مدیریت را هوشمندانه انتخاب کنید:

یکی از مهمترین و تاثیرگذارترین فاکتورها در محیط اداری، توجه به میز مدیریت بوده است. به جرات می توان گفت که این میزها مهمترین المان‌ها برای جلب توجه دیگران به شمار می روند. انتخاب صحیح این میزها علاوه بر نمایان کردن یک جلوه ی خاص، راحتی، آسایش، هماهنگی، تناسب و زیبای را برای محیط کار به همراه خواهد داشت. در انتخاب این نوع از میزها باید به موارد بسیار زیادی توجه نمایید. مواردی از قبیل:

  • کیفیت بسیار بالای متریال تولیدی میز مدیریت
  • رنگ جذاب که با رنگ اداره همبستگی داشته و جذابیت خاصی را برای محیط در بر داشته باشد.
  • توجه به ارتفاع میزهای مدیریت برای سهولت در کار کردن و اجرای طرح ارگونومیک با توجه به استانداردهای در نظر گرفته شده
  • توجه به سایز و ابعاد میز مدیریت برای سهولت در استفاده ی مدیران

و بسیاری از موارد دیگر، می‌توانند یک انتخاب هوشمندانه و مناسب را برای کاربران به همراه داشته باشند. برای اینکه بتوانید از یک انتخاب موفقیت آمیز و هوشمندانه بهره مند شوید، از مشاوره‌های دقیق و هدفمند فروشگاه جلیس، عقب نمانید.

بازسازی اتاق مدیریت را با چیدمان صحیح آغاز کنید:

آیا تمامی فاکتورهای مهم برای مدیریت یک اداره را در بر دارید؟ توجه به الزامات و ضروریات بسیار مهم، یک مدیریت هوشمندانه را برای شما به همراه خواهد داشت. چیدمان صحیح انواع مبلمان اداری، میز مدیریت و کمد دیواری اداری و بسیاری از موارد دیگر، سهولت در مدیریت را برای مدیران به همراه خواهد داشت. در این چیدمان توجه به برخی از پارامترها از جمله:

تامین نور مناسب برای محیط کار: (مناطقی از اتاق کار که از نور بیشتری برخوردار است، را برای مطالعه و یا برای کارهای رایانه‌ای در نظر بگیرید. در این صورت افراد با وضوح بیشتری می‌توانند فعالیت خود را ادامه دهند. همچنین در صورت وجود نور مناسب، چشمها با آسیب کمتری مواجه شده و سلامت افراد تضمین خواهد شد.)

در دسترس بودن انواع تجهیزات: (برخی از تجهیزات در اتاق کار مدیریت، بسیار پرمصرف و کاربردی هستند. در مقابل برخی از کالاها نیز از مصرف محدودتری برخوردار می باشند. لذا طراحان خلاق با الگوبرداری از ایده‌های ناب و نوین، اقدام به چیدمان صحیح این تجهیزات خواهند نمود. به نوعی که تجهیزات پر مصرف و کاربردی را در محلی قرار می دهند که دسترسی به آن بسیار ساده و مناسب باشد. )

ایجاد فضای مناسب برای استراحت: (یکی از فاکتورهای بسیار مهم در چیدمان اتاق کار، اختصاص یک محیط مناسب برای استراحت می باشد. اغلب کارمندان موفق و مدیران هوشمند، محیطی را برای تفکر و استراحت ایجاد می کنند که بتوانند در این محیط‌ها به راحتی استراحت نمایند تا از ذهن فعال و هوشمندی برخوردار شوند.)

از سبک‌های طراحی بهره برداری کنید: (همانطور که می دانید با توسعه دانش و علم بسیاری از طراحان خلاق، امروزه شاهد سبک‌های بسیار زیادی از طراحی داخلی دکوراسیون خواهیم بود. دفتر کار مدرن، اتاق کار کلاسیک، و بسیاری از سبک‌های طراحی داخلی اداری دیگر، سبب ایجاد یک اتاق کار شیک و منحصر بفرد خواهد شد. جلیس در زمینه‌ی ارائه ی سبک‌های خارق العاده و شگفت انگیز، مهارت بسیار بالایی را در بر دارد. لذا برای برخورداری از یک محیط اداری بی نظیر، می‌توانید از این کمپانی راهنمایی‌های لازم را دریافت نمایید.)

بسیار مهم و ضروری بوده است. همچنین بسیاری از پارامترهای دیگر نیز می‌توانند تاثیرات بسزایی بر روی جذابیت محیط کار داشته باشند. آیا آنها را می شناسید؟

در انتخاب سایز میزها دقت کنید:

در چیدمان صحیح دکوراسیون اتاق مدیریت، توجه به سایز انواع تجهیزات، بسیار ضروری می باشد. برای نمونه آیا شما یک میز بسیار بزرگ و شکیل را برای اتاق کار کوچک انتخاب می کنید؟ حتما این ایده به نظر شما بسیار مضحک و نامناسب خواهد بود. انتخاب سایز انواع تجهیزاتی که برای چیدمان اتاق مدیریت در نظر گرفته‌اید، با توجه به سایز اتاق کار، رقم می خورد. به این ترتیب که اگر از یک اتاق کار کوچک برخوردار هستید، باید سایز انواع تجهیزاتی که برای این اتاق انتخاب می کنید، متوسط تا کوچک باشد. انتخاب میز مدیریت برای اتاق کار مدیران نیز بسیار حائز اهمیت بوده است. میز مدیریت را با توجه به ابعاد اتاق مدیریت انتخاب خواهند نمود. اغلب وقتی سخن از این میزها به میان می‌آید، ذهن افراد ناخودآگاه به سمت میزهای بزرگ و کلاسیک، روانه خواهد شد.

توجه به استانداردهای در نظر گرفته شده در این راستا نیز بسیار کاربردی و موثر بوده است. استانداردهای در نظر گرفته شده برای ارتفاع این میزها اغلب بین 70 الی 80 سانتی متر بوده است که اغلب طراحان مبنای تولید را برابر با 75 سانتی متر، قرار خواهند داد.

  • به رنگ‌ها توجه نمایید:  

یکی از عوامل بسیار مهم و تاثیرگذار بر ادراک و احساسات ما، رنگ‌ها هستند. آیا از روانشناسی رنگ ها چیزی می دانید؟ در روانشناسی رنگ‌ها متوجه می شوید که هر رنگ از یک معنا و مفهوم خاص برخوردار بوده است که با برخورداری از این مفاهیم ارزیابی شده، تاثیرات مثبتی بر روی افراد خواهند داشت. پس از تحقیقات گسترده، پژوهشگران به این مهم دست یافتند که رنگ‌ها می‌توانند تاثیرات جسمی و فیزیکی بسیار زیادی نیز بر روی افراد داشته باشند. در بسیاری از تحقیقات ثابت شده است که رنگ ها می‌توانند بر روی افزایش فشار خون و همچنین بهبود متابولیسم بدن نیز تاثیرگذار باشند. اما تنها توجه به رنگ اداره کافی نخواهد بود. برای اینکه بتوانید از یک محیط جذاب و منحصر بفرد برخوردار شوید، باید به تمام المان‌ها توجه نمایید.

یکی از برجسته ترین عوامل در چیدمان اتاق مدیریت، توجه به رنگ میز مدیریت می باشد. آیا شاهد ترکیب رنگ‌های جذاب در کمپانی جلیس بوده‌اید؟ یکی از ترندهای سال برای رنگ میز مدیریت که سالهاست با استقبال بی نظیری مواجه شده است، رنگ‌های تیره می باشد. یکی از نکات بسیار مهم در انتخاب رنگ این میزها و کلیه دکوراسیون اتاق اداری، هماهنگی رنگ‌ها و ایجاد همبستگی بین آنها بوده است. بهتر است رنگ‌هایی را برای میز مدیریت در نظر بگیرید که انعکاس، جذابیت و همچنین زیبایی بی نظیری را در بر داشته باشد. از جمله جذابترین رنگ ها برای این میزها و طراحی داخلی اداری می‌توان به ترکیب رنگ‌های قهوه‌ای، سفید، خاکستری، طوسی، زرد و غیره اشاره نمود. دریافت مشاوره‌های کاربردی در این زمینه از متخصصین زبده و کاربلد جلیس، تاثیرگذار و ایده آل بوده است.

تاثیرات تمیزی در جذابیت میز مدیریت:

از دیگر المان‌های بسیار مهم در برخورداری از یک دکوراسیون ایده آل و منحصر بفرد، تمیزی میز کار مدیریت بوده است. میزهایی که برای مدیران در نظر گرفته می‌شوند، باید از ظرافت، تمیزی و جذابیت بسیار زیادی برخوردار باشند. به نحوی که بتوانند نظر بیننده را به سمت خود جلب نموده و شکوه مدیریت را منعکس نمایند. میزهای شلوغ، علاوه بر بیانگر بودن عدم مدیریت صحیح و ایده‌آل، ظاهر نامناسبی را نیز برای اتاق کار مدیران در بر خواهد داشت. از این جهت باید به تمیزی و زیبایی این میزها بسیار توجه نمود. از مهمترین فاکتورها که بیانگر تمیزی در یک محیط خواهند بود، عبارتند از:

استفاده از تجهیزات مناسب برای دسته بندی: امروزه شاهد بسیاری از محصولات مدرن و کاربردی هستیم که در طبقه بندی کردن انواع تجهیزات، بسیار مناسب خواهند بود. ست‌های مدیریت عرضه شده در بازار رقابتی، علاوه بر جذابیت میز مدیریت ، می‌توانند تمیزی و سهولت در دسترسی به انواع تجهیزات را برای مدیران به همراه داشته باشند. لذا استفاده از این محصولات برای تمیزی میز کار مدیران بسیار مناسب خواهد بود.

استفاده از تجهیزات مناسب برای پوشش سیم‌ها و کابل‌ها: از جمله مواردی که سبب ایجاد ظاهری نامناسب، نامنظم و نامطلوب برای اتاق مدیریت و میزهای مربوط به آنها خواهد شد، وجود انواع کابل‌ها و سیم‌ها بوده است. امروزه طراحان متخصص با بهره برداری از ایده‌های ناب و نوین، اقدام به پوشش این نوع از سیم‌ها و کابل‌ها نموده‌اند که سبب جذابیت، تمیزی و نظم و ترتیب در محیط کار مدیران، شده است.

استفاده از اکسسوری‌های خاص و جذاب: از دیگر مواردی که سبب زیبایی، تمیزی و جذابیت میزهای مدیریت می‌شود، انواع اکسسوری‌ها از جمله: چراغ مطالعه، قاب‌ها، گلدان‌ها و بسیاری از موارد دیگر خواهد بود. میز مدیریت را باید به نحوی انتخاب کنید که با در برگرفتن این اکسسوری‌ها، جذابیت فوق العاده‌ای را به دست آورد. در این زمینه، می‌توانید از مشاوره‌های دقیق و طراحی‌های حیرت انگیز جلیس بهره مند گردید.

نحوه‌ی قرارگیری میز مدیریت در اتاق کار مدیران:

یکی از اصول بسیار مهم برای دستیابی به یک محیط کاری خیره کننده، کاربردی و پر انرژی، دکوراسیون مناسب آن بوده است. اغلب افراد با چیدمان غیر طبیعی و نامناسب، علاوه بر کاهش زیبایی محیط، تاثیرات مخربی را نیز بر روی راندمان کاری کارکنان در بر خواهند داشت. شما از اصول مهم این چیدمان چه می‌دانید؟ آیا تاکنون به این اندیشیده‌اید که برای بهره برداری مفید از یک محیط کاری، از تخصص و دانش افراد خبره و کارآزموده در جلیس، استفاده کنید؟ در چیدمان صحیح این نوع از میزها باید به برخی از موارد خاص و مهم بسیار توجه کرد. در ادامه به برخی از آنها اشاره می کنیم:

محل قرارگیری میزها: قبل از بازسازی اتاق کار کارمندان و مدیران، برنامه ریزی دقیقی را برای قرار دادن انواع مبلمان اداری و میزهای کاری در نظر داشته باشید. بهتر است میزها را در مکانی قرار دهید که مدیران به راحتی به تمامی موارد ضروری و مهم دسترسی داشته باشند.

توجه به نور محیط: قرار دادن مناسب میزها در محلی که از نورگیری بسیار مناسبی برخوردار است، علاوه بر افزایش راندمان کاری کارکنان، محیطی ایده آل را برای ارباب رجوع نیز به همراه خواهد داشت. بهتر است میزها را به نحوی در محیط قرار دهید که نور مناسبی را دریافت نمایند. از میزهایی در این مکان‌ها باید استفاده نمود که از کیفیت بسیار بالایی برخوردار باشند تا در برابر اشعه‌های خورشید، مقاومت بالایی را در بر داشته باشند. در این صورت مصرف کنندگان می‌توانند شاهد جذابیت بسیار بالای آنها در محیط کار باشند.

توجه به فضای اشغال شده توسط میزها: میزها در کمپانی جلیس با تنوع بسیار گسترده‌ای وجود دارند. این میزها هر کدام فضای خاصی را اشغال خواهند نمود. برخی از میزها فضای بسیار زیاد و برخی دیگر فضای کمتری را اشغال می کنند. اما نحوه ی قرارگیری این میزها نیز نقش بسیار موثری در کاهش فضای اشغال شده، خواهد داشت. منظور از این ایده، چیدمان صحیح میزها می باشد. در محیط‌هایی که گستردگی زیادی دارند، چیدمان این میزها در نقاط مختلف امکان پذیر بوده است. اما در محیط‌هایی که از گستردگی و فضای محدود‌تری برخوردار هستند، چیدمان آنها باید بر طبق اصول و قواعد خاصی صورت بپذیرد.