جذابترین سبک‌های دکوراسیون اداری

آیا می‌دانید رمز موفقیت برخی از مدیران برجسته چیست؟ رازهای بسیار زیادی در اختیار مدیران موفق قرار دارد که با تکیه به هر کدام از آنها، می‌توان به اصول و راهکارهای شگفت انگیز موفقیت دست یافت. همانطور که مشاهده می‌کنید، برخی از مراکز اداری علاوه بر راندمان کاری قابل تحسین و عملکرد حیرت انگیز، از محیط اداری منحصر بفردی نیز برخوردار هستند. کمپانی جلیس با برخورداری از تجربه‌ی بسیار بالا در زمینه‌ی فعالیت برای مراکز اداری، به اصول موفقیت برخی از مدیران پی برده است. از این رو با ذکر برخی از آنها نقش بسزایی در پیشرفت و ارتقا سازمان‌های اداری داشته است. آیا از نقش سبک‌های طراحی مختلف در دکوراسیون داخلی محیط‌های اداری اطلاع دارید؟

یکی از مهمترین ویژگی‌هایی که امروزه توجه بسیاری از ارباب رجوع را به خود جلب نموده و تاثیرات مثبتی بر روی عملکرد کارکنان و افزایش راندمان کاری آنها داشته است، به کارگیری اصول مهم و کاربردی در دکوراسیون داخلی محیط اداری، بوده است. امروزه شاهد ایده‌های ناب و خلاقانه‌ای هستیم که هر کدام به نوبه‌ی خود تاثیر بی نظیری بر روی عملکرد افرادو جذابیت محیط اداری، خواهند داشت. با توجه به استقبال بسیار زیاد مخاطبین و مدیران برجسته از انواع دکوراسیون‌های اداری، امروزه شاهد طیف گسترده‌ای از سبک‌های جذاب و مدرن خواهیم بود.

سبک‌های دکوراسیون اداری

شناخت بهترین سبک‌های دکوراسیون اداری :

همانطور که ذکر شد طراحی داخلی اداری تاثیر بسیار زیادی بر روی عوامل مختلف، داشته است. لذا طراحان زبردست و خلاق با الگوبرداری‌های برجسته و همچنین خلق ایده‌های نوین و کاربردی، گامی هدفمند در جهت رفع نیاز مدیران و همچنین چیدمان و دیزاین اداری برداشته‌اند. از جمله جذاب‌ترین سبک‌های ارائه شده در این زمینه می‌توان به موارد زیر اشاره نمود:

  1. سبک مدرن:

یکی از پرطرفدارترین انواع سبک‌های عرضه شده در این راستا، سبک‌های دکوراسیون اداری مدرن بوده است. این نوع از سبک‌ها از اصول خاصی تبعیت می‌کنند که دید بصری با نمای بزرگتر را برای محیط‌های کاری در بر خواهند داشت. از جمله مهمترین خصوصیات در این نوع از سبک‌ها می‌توان به:

  • به کارگیری رنگ‌های روشن و خنثی در محیط اداره (برای نمونه استفاده از رنگ‌های سفید و روشن و یا استفاده از رنگ‌های خنثی برای رنگ دفتر کار و یا رنگ اداره مورد نظر.)
  • استفاده از اشکال هندسی و خطوط در وسایل اداره و طراحی محیط (اغلب طرح‌های مدرن تلفیقی از خطوط و اشکال هندسی بوده است که سبب افزایش جذابیت و زیبایی در محیط مورد نظر خواهد شد.)
  • استفاده از مبلمان راحت، ساده و شیک (مبلمان در نظر گرفته شده برای دکوراسیون اداری مدرن، علاوه بر برخورداری از طراحی ارگونومیک و استاندارد، دارای شکلی خاص و منحصر بفرد هستند که سبب افزایش زیبایی بصری در محیط خواهند شد.)
  • استفاده از نورپردازی ایده‌آل و مناسب (از دیگر المان‌های بسیار مهم در یک فضای اداری، توجه به نورپردازی مناسب در آنها بوده است. استفاده از چراغ‌های زینتی مدرن، لوسترهای مدرن و پرنور، انواع آباژورهای جذاب و لوکس می‌توانند محیطی شیک و خیره کننده را برای مدیران موفق به ارمغان بیاورند.)
  • ایجاد فضای مناسب برای کارکنان (یکی از مزیت‌ها و پارامترهای بسیار مهم در سبک طراحی مدرن در محیط‌های اداری، ایجاد فضای باز و استاندارد بوده است. استفاده از پارتیشن بندی‌های ایده‌آل در کنار حفظ شفافیت و دید بصری فوق العاده و مطلوب، یک ویژگی‌ منحصر بفرد برای سبک‌های مدرن به شمار می‌رود.)

با دریافت راهنمایی‌ها و مشاوره‌های هوشمندانه از کمپانی جلیس، می‌توانید در محیط اداری خود، از یک دکوراسیون مدرن خیره کننده و جذاب رونمایی کنید. آیا محیط کاری با دکوراسیون مدرن سراغ دارید؟ نظر شما در رابطه با این دکوراسیون چیست؟

طراحی و اجرا توسط مبلمان اداری جلیس 13

سبک مینیمال:

 آیا شما هم طرفدار سبک‌های ساده هستید؟ از سبک‌های ساده در طراحی دکوراسیون، با نام سبک‌های مینیمال یاد می‌کنند. این نوع از سبک‌ها به دور از پیچیدگی‌های خاص و زاییده‌ی ذهن بسیاری از هنرمندان خواهند بود. این سبک‌های برجسته ابتدا در کشورهای آمریکایی از شهرت بسیار بالا برخوردار گشته و سپس به کشورهای مختلف نیز راه یافت. اغلب طراحان این سبک بر این باورند که به دور از ترکیب‌بندی‌های فریبنده، می‌توان به جذابیت فوق العاده‌ی رنگ‌ها، فرم‌ها و همچنین کیفیت فضا دست یافت. از بارزترین خصوصیات در این سبک‌ها می‌توان به موارد زیر اشاره نمود:

  • در این سبک‌ها می‌توان به راحتی شاهد دقت و ظرافت طراحی داخلی بود. (در این سبک‌ها در به کار بردن هیچ چیز اغراق و زیاده‌روی نشده است. لذا می‌توان شاهد دقت و ظرافت قابل توجهی در طراحی این سبک‌ها بود.)
  • در این فضا شاهد ایجاد حس آرامش و خلا خواهید بود. (یکی از اهداف کلی در این نوع از سبک‌ها استفاده از متریال‌ها مواد اولیه‌ای بوده است که هرگز ذهن را درگیر نکرده و در مقابل آرامش و خلا را برای کارمندان و ارباب رجوع به همراه داشته باشند. )
  • استفاده از مبلمان ساده و استاندارد از دیگر خصوصیات سبک‌های اداری مینیمال بوده است. (این نوع از سبک‌ها به دلیل تکیه به اصول بسیار مهم سادگی، از زرق و برق و همچنین در نظر گرفتن مبلمان‌های سلطنتی جلوگیری نموده و بیشتر تلاش خود را بر روی رفاه و آسایش کارمندان، صرف خواهد نمود. )
  • عدم مشاهده‌ی اجزای اضافی در دکوراسیون مینیمال. (در این نوع از دکوراسیون‌ها هرگز شاهد اجزای غیر ضروری و اضافی نخواهید بود. اگر در یک دکوراسیون، شاهد برخی از متریال‌های تزیینی هستید، در این نوع از دکوراسیون‌ها این نوع از متریال‌ها حذف می‌شوند. )
  • در سبک‌های مینیمال از لوسترها استفاده نخواهد شد. (یکی از مهمترین المان‌ها در دکوراسیون‌های اداری، توجه به نورپردازی محیط بوده است. آیا می‌دانستید که استفاده از لوسترهای پر زرق و برق در این نوع از سبک‌های دکوراسیون اداری ، بسیار نامناسب بوده است. اغلب در صورت ضرورت استفاده از لوستر در این نوع از سبک‌ها، استفاده از لوسترهای بسیار ساده شدیدا پیشنهاد می‌گردد. در سبک‌های مینیمال اغلب از نورپردازی‌های غیر مستقیم بهره برداری خواهند نمود.)

سبک صنعتی:

برای دستیابی به یک محیط پویا و جذاب که سبب افزایش راندمان کاری کارمندان و همچنین جلب توجه مخاطبان شود، نیازمند توجه به سبک‌های متنوع در دکوراسیون اداری خواهیم بود. یکی از پرطرفدارترین انواع سبک‌های عرضه شده برای طراحی اتاق کار و چیدمان اداری، استفاده از سبک دکوراسیون اداری صنعتی بوده است. در این نوع از سبک‌ها شاهد خلق ایده‌های نوآورانه، جذاب، کاربردی و منحصر برد هستیم. ویژگی‌های متمایز کننده‌ی این نوع از سبک‌های دکوراسیون اداری موجب افزایش جلب توجه مخاطبان و دستیابی به راندمان کاری بالای کارمندان خواهد شد. از جمله ویژگی‌های این سبک‌ها می‌توان به موارد زیر اشاره نمود:

  • برای اجرای سبک صنعتی در دکوراسیون اداری، توجه به برنامه‌ریزی‌های دقیق بسیار مهم و ضروری بوده است. (این نوع از سبک‌ها با برنامه ریزی‌های خاص طراحی خواهند شد. انجام اصولی این نوع از دکوراسیون‌ها، علاوه بر ایجاد فضایی خاص و خیره کننده، کاربردهای بسیار زیادی را نیز برای مخاطبین به همراه خواهد داشت.)
  • آشکار بودن تجهیزات به کار رفته در سقف بنا (یکی از خصوصیات بارز و منحصر بفرد در این نوع از دکوراسیون‌ها، آشکار بودن تاسیسات به کار رفته در سقف محیط کاری بوده است. در این نوع از دکوراسیون‌ها، تمامی تجهیزات به کار رفته در سقف اعم از تجهیزات الکتریکی، تجهیزات مکانیکی، تاسیسات ساختمان و غیره، نمایان خواهد بود.)
  • برخورداری از سقف‌های بلند (انتخاب محیط کاری مناسب در این نوع از دکوراسیون‌ها بسیار مورد توجه بوده است. این نوع از دکوراسیون‌ها زمانی از جذابیت بسیار زیادی برخوردار خواهند بود که ارتفاع مناسبی را نیز در بر داشته باشند.)
  • برخورداری از کف و دیوارهای بتنی یا سنگی (اغلب ظاهری این نوع از دکوراسیون‌ها، خشن بوده است. لذا استفاده از بتن و یا سنگ برای پوشش دیوارها و کف آنها بسیار مناسب بوده است.)
  • این نوع از دکوراسیون‌ها، از رنگ‌بندی‌های تیره برخوردار خواهند بود. (رنگ‌های مورد استفاده در این سبک‌های دکوراسیون عبارتند از: قهوه‌ای مسی، خاکستری، سیاه، نارنجی سوخته و غیره. در بسیاری از موارد در کنار این رنگ‌ها از ترکیب رنگ‌های روشن نیز استفاده خواهند نمود.)
  • نورپردازی در این دکوراسیون نیز به صورت صنعتی بوده است. (استفاده از نورپردازی‌های ال ای دی با نوارهای آویزان، نورپردازی‌های نقطه‌ای ، چراغ‌های آویزان، چراغ‌های سه پایه و مواردی از این قبیل برای تامین نور این محیط‌ها بسیار ایده‌آل و مناسب بوده است. )

آیا می‌دانستید که می‌توانید با مشاوره‌های تخصصی جلیس، دکوراسیون اداری بی نظیری را تجربه نمایید. با دریافت مشاوره‌های هوشمندانه، می‌توانید از تمام نیازهای یک دکور خیره کننده مطلع شده و محیط کار بی نظیری را برای پیشرفت خود، رقم بزنید.

تجهیز شده توسط مبلمان اداری جلیس 19

سبک فرانسوی:  

استفاده از رنگ‌های روشن، نورپردازی‌های بسیار زیاد، وسایل سنتی و قدیمی و مواردی از این قبیل، یک سبک اداری متفاوت و اروپایی را برای محیط دفتر کار شما در بر خواهد داشت. از مهمترین خصوصیات در این نوع از سبک‌های دکوراسیون اداری ، می‌توان به اصیل بودن طرح‌های مورد استفاده در آنها، اشاره نمود. این نوع از سبک‌ها در کشور فرانسه متولد و از اصالت آن برخوردار بوده‌اند. اما با توجه به جذابیت منحصر بفرد آنها، امروزه شاهد استفاده از این سبک‌ها در بسیاری از دکوراسیون‌های داخلی خواهیم بود. از جمله مهمترین پارامترها در سبک فرانسوی دکوراسیون اداری می‌توان به موارد زیر اشاره نمود:

  • مبلمان استفاده شده در این سبک‌ها از ظرافت بسیار خاصی برخوردار خواهند بود. (استفاده از کنده‌کاری‌های بسیار ظریف، برخورداری از ابعاد مناسب و نه ابعاد بزرگ، برخورداری از متریال مرغوب و باکیفیت از جمله مهمترین المان‌ها برای مبلمان سبک فرانسوی به شمار می‌روند.)
  • رنگ دفتر کار و همچنین رنگ اداره در این نوع از سبک‌های دکوراسیون، ملایم و گرم بوده است. (استفاده از رنگ‌های خیلی ملایم مانند سفید، صورتی و رنگ‌های کمرنگ برای این نوع از دکوراسیون‌ها بسیار پیشنهاد می‌شود. این رنگ‌های روشن موجب می‌شوند که فضا و محیط اداره بیشتر به نظر رسیده و از این رو در جذابیت محیط کار، نقش بسزایی را ایفا خواهند نمود. لازم به ذکر است که در این دکوراسیون از روشنایی‌های طبیعی و مصنوعی بسیار استفاده خواهد شد.)
  • استفاده از اکسسوری‌های خاص در این سبک‌ها جایگاه ویژه ای را در بر خواهند داشت. (این نوع از سبک‌ها برخلاف سبک مینیمال، کالاهای آنتیک و اشیای قدیمی بسیار زیادی را در بر داشته است. استفاده از آباژورها، اشیای قدیمی، گلدان‌ها و بسیاری از اشیای جذاب دیگر، می‌توانند محیط کار شما را به یک محیط خیره کننده و منحصر بفرد تبدیل کنند.)
  • استفاده از پوشش‌های براق برای کف و دیوارها در این دکوراسیون، بسیار قابل توجه بوده است. (در این دکوراسیون‌ها از سرامیک‌ها و پوشش‌های کف و دیوار براق و منحصر بفرد استفاده خواهند نمود. در این صورت علاوه بر افزایش فضای محیط کار، می‌توان شاهد جذابیت و انعکاس نور نیز بود.)

یکی از بهترین راهکارها برای برخورداری از این سبک‌های دکوراسیون ویژه و بی نظیر، مراجعه به مراکز مشاوره و تامین خدمات شایسته‌ بوده است. کمپانی جلیس یکی از مراکز معتبر در این زمینه بوده است که علاوه بر ارائه‌ی مشاوره‌های لازم، انتخاب هوشمندانه را نیز برای شما رقم زده و همواره برای ایجاد یک دکوراسیون متفاوت و منحصر بفرد، همراه شما بوده است.

سبک کلاسیک:

از دیگر سبک‌های دکوراسیون اداری می‌توان به سبک کلاسیک اشاره نمود. این نوع از سبک‌ها نیز از جمله سبک های پرطرفدار در کمپانی جلیس محسوب می‌شوند. از این سبک‌ها به عنوان ترکیبی از بهترین سبک‌های موجود نیز یاد می‌کنند. این نوع از سبک‌های دکوراسیون اداری در کنار جذابیت فوق العاده‌ی ظاهری، آرامش و رفاه و همچنین محیط باز و فضای گسترده را نیز برای مدیران توانمند، به همراه خواهند داشت. از جمله بهترین خصوصیات این سبک‌ها می‌توان به موارد زیر اشاره نمود:

  • استفاده از ترکیب رنگ‌های جذاب در این دکوراسیون، حس گرما و صمیمیت را به ارباب رجوع انتقال خواهد داد. ( در این نوع از سبک‌ها از ترکیب رنگ‌های بی‌نظیری مانند سفید،قهوه‌ای و همچنین کرم استفاده خواهند نمود. تیره و روشن بودن این نوع از رنگ‌ها با توجه به سلیقه‌ی افراد متغیر بوده است.)
  • در این دکوراسیون‌ها، از متریال‌های خاص و خیره کننده بهره برداری خواهد شد. (یکی از خصوصیات این دکوراسیون‌ها، استفاده از متریال‌های چوبی، شیشه‌ای و غیره بوده است. در این صورت شما می‌توانید شاهد محیطی جذاب و خیره کننده باشید.)
  • در سبک‌های اداری کلاسیک از نورپردازی بسیار زیادی استفاده خواهد شد. (استفاده از انواع مشعل‌ها، لوسترها، لامپ‌های مخفی، نورهای هالوژنی و بسیاری از موارد دیگر، سبب خلق یک فضای کلاسیک، گرم و صمیمی خواهد شد.)
تجهیز توسط مبلمان اداری جلیس 4

با جلیس انتخاب هوشمندانه را تجربه کنید:

یکی از راهکارهای بسیار مناسب برای برخورداری از سبک‌های دکوراسیون اداری جذاب و منحصر بفرد، دریافت مشاوره‌های کاربردی توسط افراد متخصص و مجرب و همچنین سپردن کار به افراد ذیصلاح و کارآزموده، بوده است. کمپانی جلیس با گردآوری بهترین طراحان و همچنین با به کارگیری خلاقیت‌های بی نظیر و برجسته، گزینه‌ی مناسبی برای تجربه‌ی یک انتخاب هوشمندانه توسط مدیران موفق، به شمار می‌رود.