استانداردهای میز تحریر

آموزش ارگونومی برای دفتر کار اداری و خانگی، یکی از مهم ترین و ایده آل ترین روش ها برای دستیابی به سلامت و افزایش راندمان کاری و تحصیلی افراد می باشد. راه حل کامل و یکپارچه برای توانمند سازی کارکنان و دانش آموزان در ایجاد بستر آسان برای بهره برداری مطلوب از تجهیزات مناسب، نهفته است. آیا می دانید که میز تحریر چه تاثیری بر روی افزایش راندمان کاری و همچنین سلامت و تندرستی شما خواهد داشت؟ با در نظر گرفتن این مقوله توجه به استانداردهای در نظر گرفته شده برای طراحی و تولید این نوع از میزها، بسیار حائز اهمیت می باشد.

عدم تمرکز در حین مطالعه، خستگی، کمردرد و بسیاری از مشکلات دیگر، ناشی از انتخاب غیر اصولی و ناصحیح بسیاری از تجهیزات می باشد. از این رو سازمان استاندارد جهانی اقدام به در نظر گرفتن برخی از نکات ویژه برای طراحی و تولید میز تحریر ، میز مدیریت و غیره نموده است. اما چقدر این استانداردها را می شناسید و در هنگام خرید به آن ها توجه می نماید؟ مبلمان اداری جلیس با اشاره به استانداردهای مهم در این زمینه، یک خرید هوشمندانه و موفقیت آمیز را برای شما به ارمغان آورده است. برای دریافت اطلاعات کامل در زمینه خرید میز مرغوب، همراه ما باشید:

میز تحریر

مهمترین استانداردها برای میز تحریر کدامند؟

تهیه یک چک لیست که حاوی نکات مهم برای خرید هوشمندانه میز تحریر می باشد، یک روند موفقیت آمیز برای خرید باکیفیت و مرغوب را برای شما به همراه خواهد داشت. قبل از شناخت استانداردهای مهم در میز تحریر ، ابتدا بهتر است از دلایل استفاده از این استانداردها مطلع گردید:

از جمله تجهیزاتی که دانش آموزان، دانشجویان و بسیاری از افراد دیگر، زمان طولانی از روز خود را بر روی آنها سپری می‌کنند، میزهای تحریر هستند. این میزها با طراحی شگفت انگیز، می‌توانند تاثیر فوق العاده بر روی افزایش سطح سلامت و بهبود روند کاری، شما داشته باشند. لذا در نظر گرفتن استانداردها در تولید این محصولات که با توجه به نکات مهم در سلامت افراد تعیین شده‌اند، بسیار حائز اهمیت بوده است. از جمله نکات و ویژگی های مهم در یک میز استاندارد می توان به موارد زیر اشاره نمود:

  1. کیفیت مرغوب در متریال تولیدی:

از فاکتورهای بسیار مهم در خرید این نوع از محصولات، توجه به جنس و متریال به کار برده شده در طراحی و تولید آنها می‌باشد. متریال اولیه به کار برده شده در تهیه این نوع از محصولات، باید از کیفیت و مقاومت بسزایی برخوردار باشد. مقاومت بالای این نوع میزها سبب افزایش راندمان کاری و همچنین ماندگاری بلند مدت آنها نیز خواهد شد. از جمله موارد مهم که سبب شناخت کیفیت این نوع از میزها می‌شود، می‌توان به:

  • ضد خش بودن
  • مقاومت بالا در برابر رطوبت
  • مقاومت بالا در برابر جابجایی
  • مقاومت بالا در برابر تحمل اوزان مختلف

 و مواردی از این قبیل، اشاره نمود.یک متریال مرغوب از دیدگاه شما چه ویژکی‌هایی را در بر دارد؟ مبلمان اداری جلیس با توجه به متریال های مرغوب و با کیفیت موجود در بازار، اقدام به طراحی و تولید میز های با کیفیت و مرغوب نموده است. این نوع از میزها به دلیل برخورداری از متریال تولیدی بی نظیر در بازار رقابتی، علاوه بر ماندگاری بلند مدت، کیفیت بسزایی را نیز در بر خواهند داشت.

  • ارتفاع مناسب و استاندارد برای میز تحریر

استاندارد در نظر گرفته شده برای این نوع از میزها، با توجه به قد و نیاز افراد متغیر می باشد. ارتفاع استاندارد در میزهای تولیدی بین 73 الی 77 سانتیمتر متغیر می باشد، که با توجه به قد افراد و سن آنها می توان اقدام به خرید هوشمندانه آنها نمود. اما این سوال پیش می‌آید که آیا از نکات مهم در خرید میز با ارتفاع استاندارد آگاهی دارید؟ لازم به ذکر است که پس از تحقیقات گسترده، محققان به این نتیجه دست یافتند که برای جلوگیری از: کمردرد، گردن درد و مشکلات دیگر در افراد، باید از خم شدن گردن بیش از ۲۰ درجه جلوگیری نمود. با در نظر گرفتن این مقوله به راحتی می توانید یک میز مناسب و استاندارد را انتخاب و خریداری نمایید. چقدر با نکات مهم در خرید استاندارد میز تحریر را آشنایی دارید؟ با در نظر گرفتن برخی از نکات می‌توانید بهترین میز را با ارتفاع مناسب خریداری نمایید. توجه به نکاتی از جمله:

  • نحوه قرار گرفتن دست ها و آرنج بر روی میز
  • نحوه قرار گرفتن ران و زانو و فاصله آنها با میز
  • سهولت در جابجایی و نشست و برخاست
  • میزان مناسب خم شدن گردن

و مواردی از این قبیل می‌توانند نقش بسزایی در خرید هوشمندانه و موفقیت آمیز شما داشته باشند. با توجه به این نکات شما می توانید از میزهایی بهره‌برداری نمایید که، نه تنها با استفاده از آنها هرگز دچار درد و یا مشکل جسمی نخواهید شد، بلکه از خستگی مفرط شما نیز جلوگیری نموده و راندمان کاری شما را نیز افزایش خواهد داد.

یکی از مزایای فوق العاده‌ای که مبلمان اداری جلیس برای مشتریان در نظر گرفته است، قابلیت تنظیم ارتفاع برای این میزهای تولیدی در این برند می باشد. با این قابلیت شگفت انگیز مصرف کنندگان می توانند به راحتی اقدام به تنظیم ارتفاع مناسب با توجه به قد و همچنین شرایط قرارگیری دست و آرنج، نمایند. توجه به استاندارد ارتفاع در میزهای جلیس و همچنین کیفیت فوق العاده‌ی در نظر گرفته شده برای آنها، این برند را به یک برند معتبر در بازار رقابتی مبدل نموده است.

  • طول استاندارد برای میز تحریر

 از دیگر فاکتورهای مهم و استانداردهای در نظر گرفته شده برای این نوع از میزها، توجه به طول آن ها می‌باشد. برای تعیین استاندارد طولی در این نوع از میزها، به موارد و نکات بسیار مهمی توجه شده است. لذا شاهد سایزهای مختلفی از طول این میزها، در بازار رقابتی خواهیم بود. استاندارد در نظر گرفته شده برای طول میز تحریر 70 الی 120 سانتیمتر می باشد. با در نظر گرفتن موارد استفاده از این نوع میزها، می‌توان اقدام به بهره‌برداری از سایز مناسب آنها نمود. موارد بسیار زیادی در انتخاب طول مناسب برای این نوع از میز ها قابل توجه هستند. مواردی از قبیل:

  • ابعاد فضای مورد نظر برای قرار دادن میز
  • موارد استفاده از میز
  • تجهیزات مورد استفاده بر روی میز

و بسیاری از موارد دیگر تاثیر بسزایی بر روی خرید هوشمندانه شما خواهند داشت. لازم به ذکر است که انتخاب این نوع از میزها برای کودکان، نوجوانان و بزرگسالان متفاوت خواهد بود. اغلب کودکان از میزهایی با طولهای کمتر و بزرگسالان از میزهایی با طول بیشتر بهره مند خواهند شد. در مواردی که از این میزها برای قرار دادن تجهیزاتی از جمله لپ تاپ، مانیتور و غیره استفاده می‌کنند، حتما مشاهده طول بیشتری از این میزها خواهند بود.

مبلمان اداری جلیس با در نظر گرفتن سن، موارد استفاده و همچنین فضاهای مختلف، اقدام به طراحی و بهره برداری از محصولات خارق العاده و جذابی نموده است که هر کدام مزایای بی نظیری را برای مصرف کنندگان در بر داشته اند. آیا تنوع گسترده در میزهای عرضه شده در مبلمان اداری جلیس را مشاهده کرده‌اید؟

  • عمق استاندارد برای میز تحریر:

 از دیگر فاکتورهای مهم برای انتخاب هوشمندانه، توجه به عرض و عمق مناسب برای میزها می باشد. استانداردهای در نظر گرفته شده برای عمق و یا عرض این نوع از میزها، با توجه به موارد استفاده از آنها بین 60 الی 75 سانتی‌متر می‌باشد. این سایز ایده‌آل برای یک میز تحریر ، بسیار کاربردی و منحصر بفرد بوده است. در انتخاب دقیق این میزها، باید به موارد استفاده و کاربرد آن بسیار توجه نمود تا یک خرید موفقیت آمیز و کاربردی را تجربه کرد. لازم به ذکر است که در برخی از موارد که شاهد تجهیزات بسیار زیادی بر روی میزها هستیم، در نظر گرفتن عمق و یا عرض بیشتر برای آنها، بسیار مناسب و ایده آل به شمار می رود.

 مبلمان اداری جلیس با تکیه به اصول استاندارد، اقدام به طراحی انواع این نوع از میزها با عمق و یا عرض مناسب و ایده‌آل نموده است. می‌توان در این برند معتبر، شاهد انواع میزهای منحصر به فرد و کاربردی بود که هر کدام از آنها، از اصول مهم استاندارد پیروی نموده و مزایای فوق‌العاده‌ای را برای مصرف کنندگان در بردارند.

  • ضخامت استاندارد برای میز تحریر:

 این مسئله هرگز دور از ذهن نیست که برخی از میزها به دلیل برخورداری از ضخامت بسیار کم، مقاومت پایینی را در برابر برخی از اوزان مختلف در بر دارند. لذا کاربران نمی توانند به راحتی برای موارد مختلف از این نوع میزها بهره برداری نمایند. با توجه به این مقوله، در نظر گرفتن استاندارد مناسب برای این نوع از میزها، بسیار حائز اهمیت می باشد. یک میز مرغوب و با کیفیت از ضخامت 16 میلیمتر برخوردار بوده است. اما در برخی از موارد که شاهد بهره برداری مختلف از این میز ها هستیم، استفاده از ضخامت میزها با 32 میلیمتر نیز بسیار کاربردی و ایده‌آل بوده است.

مبلمان اداری جلیس با توجه به استانداردهای در نظر گرفته شده برای ضخامت صفحه اصلی این نوع از میزها، اقدام به ارائه ضخامت ایده آل و منحصر به فرد 25 میلیمتر و یا 16 میلیمتر نموده است. لذا شما در این برند معتبر می توانید انواع میزها، با کیفیت و ضخامت مختلف را سفارش داده و از کاربردی بودن آنها و همچنین ماندگاری بلندمدت آنها لذت ببرید.

  • شیب استاندارد برای میز تحریر:

 لازم به ذکر است که برخی از طراحان در سالهای گذشته، اقدام به ارائه میزهایی با شیب های مختلف نموده‌اند. اما پس از کسب تجربه در این زمینه، استفاده از این طرح برای میز تحریر نفی شده و به این نتیجه دست یافتند که این نوع از میزها برای کارایی بهتر و کاربرد آسان، باید از سطح کاملا مسطحی برخوردار باشند. سطح کاملاً مسطح این نوع از میزها، سبب ایجاد تسلط بهتر و ایجاد شرایط ارگونومیک مطلوبتری خواهند شد.

  • طراحی استاندارد میز تحریر:

 از دیگر نکاتی که در خرید این نوع از میزها باید به آن توجه نمود، در نظر گرفتن طراحی جذاب و کاربردی آن می باشد. امروزه شاهد انواع طرح ها با کاربردهای مختلف در این نوع از میزها در بازار رقابتی خواهیم بود. اما چه طرحی انتخاب کنیم که علاوه بر کاربردی بودن شاهد مزایای فوق العاده آن نیز باشیم؟

  • در انتخاب میز مناسب، به گوشه ها بسیار توجه نمایید. طراحی گوشه های تیز در این نوع از میز ها، ‌می‌تواند آسیب جدی برای سلامت جسمی شما، کودکان و اطرافیان به همراه داشته باشد. لذا بهتر است میزهایی را انتخاب کنید که از گوشه های مناسبی برخوردار باشند.
  • گزینه‌ای را انتخاب کنید که دارای محل مناسب برای قرار دادن کابل ها و سیم‌ها در آن تعبیه شده باشد. با در نظر گرفتن این فاکتور بسیار مهم، علاوه بر امنیت بیشتر شما می‌توانید شاهد جذابیت ظاهری بیشتری از این میزها نیز باشید.
  • از میزهای استقبال کنید که تمام نیازهای شما را رفع کنند. برای نمونه اگر نیازمند استفاده از کتابخانه هستید، حتماً میزهایی را انتخاب کنید که از طراحی خاص با برخورداری از کتابخانه بهره مند شده باشد.
  • به رنگ مناسب این میز ها بسیار توجه نمایید. اگر به دنبال ایجاد یک دفتر کار و یا اتاق کار شیک هستید، می‌توانید به فاکتورهایی که در طراحی داخلی بسیار حائز اهمیت هستند، توجه نمایید. یکی از این نکات در نظر گرفتن رنگ مناسب برای محیط کار می باشد.
  • اتصالات به کار برده شده در تولید میز را بسنجیم. بهتر است در طراحی و تولید این نوع از میزها از اتصالاتی استفاده شده باشد که، قابلیت باز و بسته شدن بسیار زیاد و همچنین کیفیت بالا را در بر داشته باشند.

مبلمان اداری جلیس با طراحی درخشان و منحصر به فرد انواع این نوع از میزها توجه بازار رقابتی را به سمت خود جلب نموده است. در طراحی و تولید میزهای عرضه شده در مبلمان اداری جلیس، به تمامی اصول ارگونومیک و  استاندارد بسیار توجه شده است. از جمله میزهای عرضه شده در این مرکز از عبارتند از

 هر کدام از این میزها با برخورداری از طراحی خارق العاده و همچنین در نظر گرفتن اصول مهم استاندارد، محبوبیت بسیار زیادی را در بازار رقابتی کسب کرده‌اند. کیفیت بسیار بالا، جذابیت ظاهری فوق العاده، تنوع گسترده، موارد استفاده فراوان و بسیاری از موارد دیگر از جمله فاکتورهای مهم برای انتخاب هوشمندانه این نوع میز ها به شمار می رود.