نقش کتابخانه اداری در دکوراسیون

طراحان خلاق، با تجربه و توانمند در مبلمان اداری جلیس با به کارگیری خلاقانه و جذاب انواع اثاثیه و کالاها در دکوراسیون اداری، سعی در به وجود آوردن یک محیط هماهنگ و منحصر به فرد خواهند داشت. از آنجایی که ملزومات اداری بسیار زیادی در جهت ایجاد یک محیط منظم و هماهنگ تولید و به بازار عرضه شده‌اند، به جرأت می‌توان گفت برخی از این ملزومات به عنوان یک جزء لاینفک از دکوراسیون اداری به شمار می روند. هنر طراحی دکوراسیون با توجه به سبک و سیاق هر دوره، تغییرات شگرفی را تجربه نموده است. این تغییرات موجب ایجاد لوازم و مبلمان‌های منحصر به فردی در دکوراسیون اداری شده‌اند. یکی از برجسته ترین ملزومات اداری که نقش منحصر به فردی در دکوراسیون اداری و هماهنگی محیط و همچنین ایجاد نظم و ترتیب ایده‌آل در محیط شده است، کتابخانه اداری می باشد.

اساس کار این نوع از تجهیزات مبنی بر ایجاد نظم و انضباط در فضا و همچنین دسترسی ساده به برخی از کالاها بوده است. قطعاً شما نیز از کاربرد و کارایی این نوع تجهیزات بهره مند شده‌اید. ‏اما برای اینکه بتوانید یک انتخاب هوشمندانه، مدرن و بی نظیر را تجربه نمایید، توجه به برخی نکات در انتخاب آگاهانه و شایسته که با توجه به اصول کارشناسانه صورت پذیرد، بسیار حائز اهمیت بوده است. با همراهی ما در این مقاله می‌توانید از یک انتخاب حیرت انگیز و هوشمندانه، لذت ببرید.

کتابخانه اداری

با انتخاب هوشمندانه کتابخانه اداری، از یک دکوراسیون اداری رویایی بهره‌مند شوید:

مزایای فوق العاده در بهره برداری از کتابخانه اداری در دکوراسیون جذاب و منحصر به فرد، بر کسی پوشیده نخواهد بود. این نوع تجهیزات اداری به نحوی طراحی شده اند که می توانند در نگاه اول چشم مخاطب را به سمت خود جذب نمایند. لذا با انتخاب دقیق و کارشناسانه این نوع از تجهیزات می‌توانید از محیطی منظم، شیک، مدرن، سازمان یافته و تاثیر گذار بهره مند گردید. قرار دادن انواع شلف ها، کتابخانه ها، کمد ها و بسیاری از استند های اداری در مبلمان اداری مکعب موجب شده است که افراد بتوانند در کنار بهره‌برداری از یک محیط اداری کاربردی و منحصر به فرد، از یک ملزومات اداری شیک و مدرن نیز بهره مند گردند.

بسیاری از موارد در کنار بهره برداری از این کتابخانه ها توجه مخاطبین و مصرف کنندگان را به سمت خود جلب نموده است. از این محصولات علاوه بر استفاده برای نگهداری از انواع دفاتر، کتابها، ملزومات کوچک اداری و غیره، می‌توان به عنوان محصولی کاربردی برای چیدمان اکسسوری‌های مدرن و خاص نیز استفاده نمود. با توجه به موارد ذکر شده می توان به این مهم دست یافت که برندهای تولیدی خلاق با تکیه به دانش و علوم پیشرفته و منحصر بفرد، اقدام به خلق بسیاری از انواع این تجهیزات نموده‌اند. اما از مهمترین نکات در انتخاب هوشمندانه‌ی ‌آنها می‌توان به موارد زیر اشاره نمود:

متریال تولیدی کتابخانه اداری:

با توجه به موارد استفاده از این کتابخانه ها برای ذخیره سازی انواع فایل های اداری و همچنین چیدمان مرتب آنها، ابعاد و اندازه آنها و بسیاری از موارد دیگر توجه به متریال تولیدی آنها بسیار حائز اهمیت بوده است. امروزه شاهد پیشرفت های چشمگیری ناشی از فناوری ها و تکنولوژی های مدرن، در تولید انواع کتابخانه های اداری خواهیم بود. از متریال های مختلف به کار رفته در تولید این نوع ملزومات اداری می توان به: چوب، شیشه، ام دی اف، فلز و غیره اشاره نمود. این نوع از کتابخانه ها به صورت کتابخانه های دکوراتیو، درب دار، کوتاه، طرح بدون درب، ویترینی، مرتفع و غیره طراحی و تولید خواهند شد.

از جمله موارد مهم برای پی بردن به کیفیت بسیار بالای متریال تولیدی در این نوع از تجهیزات، می‌توان به: مقاومت بسیار بالای آنها در برابر عوامل مختلف اشاره نمود. مقاومت در برابر عواملی همچون نور، نم و رطوبت، مقاومت چشمگیر در برابر تحمل اوزان مختلف، مقاومت در برابر جابجایی و حمل و نقل و مواردی از این قبیل، می توانند به نوعی بیانگر کیفیت بسیار بالای این نوع از کتابخانه‌های اداری به شمار روند. شما طرفدار چه نوع متریال تولیدی برای این نوع از کتابخانه ها هستید؟

بهتر است در انتخاب هوشمندانه و دقیق این نوع از متریال‌ها به مواردی از قبیل: هماهنگی با دیگر ملزومات به کار رفته در دکوراسیون اداری نیز توجه نمایید. برای مثال در مواردی که از مبلمان اداری و کمد دیواری اداری چوبی بهره برداری نموده‌اید، انتخاب متریال چوبی نیز برای کتابخانه اداری بسیار مناسب بوده است. اما با تلفیق چوب و شیشه و فلز نیز می‌توانید یک کتابخانه منحصر بفرد و خاص را برای دکوراسیون اداری مورد نظر خود انتخاب کنید. مبلمان اداری جلیس رویاهای شما از یک دکوراسیون اداری منحصر بفرد را دست یافتنی می‌کند.

طراحی منحصر بفرد کتابخانه اداری:

از سبک های به کار رفته در طراحی داخلی اداری چه می دانید؟ امروزه شاهد سبک های مختلفی در دکوراسیون اداری هستیم که هر کدام، یک اتاق کار شیک و منحصر به فرد را ارائه به مدیران و کارمندان اداری ارائه خواهند نمود. طراحی این نوع از کتابخانه ها نیز با توجه به برخی از اصول و قوانین خاص شکل می پذیرد. متخصصین طراحی دکوراسیون اداری با توجه به برخی از موارد همچون: طرح ها، سبک ها، ابعاد، رنگ ها، مبلمان اداری، میز مدیریت، پارتیشن اداری و غیره اقدام به طراحی کتابخانه منحصربه‌فرد و کاربردی خواهند نمود. یکی از مواردی که امروزه توجه بسیاری از طراحان دکوراسیون را به سمت خود معطوف داشته است، کاربرد کتابخانه ها برای مصارف مختلف می‌باشد. امروز صرفاً از کتابخانه‌ها برای نگهداری کتاب ها استفاده نمی‌کنند. این نوع از محصولات به عنوان یک عنصر منحصر به فرد برای دکوراتیو نیز، مورد استفاده قرار خواهد گرفت. از این جهت اغلب طراحان دکوراسیون علاوه بر جادار بودن این نوع ملزومات اداری، به جذابیت و شکیل بودن آنها نیز بسیار توجه خواهند نمود.

اغلب طراحان دکوراسیون از کتابخانه هایی بهره برداری می نمایند که یک دیزاین اداری لوکس و شیک را به همراه داشته باشد. لازم به ذکر است که این نوع از کتابخانه ها با توجه به دفتر کار کارمندان و مدیریت طراحی و تولید خواهند شد. برای نمونه کتابخانه های اداری که برای دفتر کار مدیریت طراحی و تولید می‌شوند، علاوه بر قرار دادن کتابها، زونکن ها، اکسسوری ها و غیره از محلی برای قرار دادن گاوصندوق نیز برخوردار هستند. از موارد دیگری که در طراحی این نوع از ملزومات اداری به آن توجه شده است، حداقل فاصله بین طبقات کتابخانه و همچنین عمق مناسب آن، می باشد. ارتفاع و فاصله طبقات و همچنین تعداد طبقات با توجه به درخواست کاربران متغیر بوده است. از این جهت شاهد تنوع گسترده‌ای در تولید این نوع از محصولات در مبلمان اداری جلیس خواهیم بود.

رنگ‌بندی در کتابخانه اداری:

اگر به دنبال یک دیزاین اداری منحصر به فرد و شیک هستید، حتماً به تلفیق رنگ ها و هماهنگی بین آنها بسیار توجه نمایید. یکی از عناصر بسیار مهم که تاثیر بسزایی بر روی دید بصری محیط کاری شما دارد، ترکیب رنگ به کار رفته در دیزاین اداری شما می باشد. رنگ ها علاوه بر انرژی بخشیدن به محیط، می‌تواند بر روی راندمان کاری و عملکرد ایده آل کارکنان و رضایت مندی ارباب رجوع نیز تاثیر بسزایی داشته باشند. اغلب در محیط های کاری که با راندمان کاری بالایی مواجه هستید، حتماً شاهد ترکیب رنگ های شاد و پر انرژی نیز خواهید بود. سبک های دکوراسیون اداری در تعیین رنگ ها نقش بسزایی خواهند داشت. برخی از سبک های دکوراسیون اداری از رنگ های جذاب و پرنشاط ای همچون: سبز، سفید، زرد و غیره تبعیت می نماید. در برخی از دکوراسیون های اداری نیز با توجه به سبک مدرن آنها، می‌توان شاهد استفاده از رنگهای سفید، طوسی، خاکستری و غیره بود و اما در سبک های دکوراسیون کلاسیک، می توانید شاهد استفاده از رنگهای قهوه‌ای کرمی، سفید و غیره نیز باشید.

لازم به ذکر است که علیرغم استفاده از رنگ ایده آل در کتابخانه اداری ، باید به پارتیشن اداری، کمدهای اداری، مبلمان اداری و مواردی از این قبیل نیز بسیار توجه نمایید. هماهنگی بین رنگ‌ها در محیط کار و اداری سبب نظم بخشیدن و جذابیت خارق العاده این نوع از محیط‌ها خواهد شد. اکسسوری‌های مناسب در نظر گرفته شده برای قفسه این نوع از کتابخانه ها نیز با توجه به ترکیب رنگ‌های به کار رفته در محیط اداری انتخاب و بهره‌برداری خواهند شد. برای نمونه در سبک های مدرن از اکسسوری ها و کتابها و زونکن‌ها با ترکیب رنگهای سفید، طوسی، مشکی و غیره استفاده خواهد شد. شما طرفدار کدام سبک اداری برای رنگ بندی محیط کاری خود هستید؟ آیا به دنبال استفاده از یک رنگ خاص برای افزایش راندمان کاری و جذابیت محیط کاری خود هستید؟ هرگز از ایده‌های خلاقانه، ناب و منحصر بفرد مبلمان اداری جلیس غافل نمانید.

  • قیمت مقرون به صرفه در کتابخانه اداری:

با در نظر گرفتن تاثیر فوق العاده و بی‌نظیر این نوع از ملزومات اداری بر روی محیط کار کارکنان، به جرات می‌توان گفت یکی از کالاهای مهم و ضروری در دیزاین اداری به شمار می‌روند. اما از جمله فاکتورهای بسیار مهم برای خرید و بهره برداری از این تجهیزات خارق العاده، توجه به قیمت مناسب و مقرون به صرفه‌ی آنها بوده است. آیا می‌دانید چه مواردی بر روی تعیین قیمت این نوع از محصولات، تاثیرگذار هستند؟ موارد بسیار زیادی  می‌توانند بر روی تعیین قیمت این نوع از محصولات، تاثیرات مستقیمی داشته باشند. از جمله مواردی از قبیل:

  • کیفیت فوق العاده و متریال به کار رفته در تولید کتابخانه اداری
  • ابعاد و اندازه‌ی مناسب برای کتابخانه اداری
  • استفاده از تعداد طبقات و تعداد قفسه‌های خاص
  • طراحی منحصر بفرد کتابخانه

و مواردی از این قبیل می‌توانند بر روی تعیین قیمت این نوع از ملزومات تاثیر بسزایی داشته باشند. اما همانطور که می‌دانید خرید هوشمندانه زمانی رخ می‌دهد که در کنار کیفیت بسیار بالا، جذابیت فوق العاده، موارد استفاده‌ی بی‌نظیر، بتوانید از یک قیمت مناسب و مقرون به صرفه نیز بهره مند گردید. پس یک خرید هوشمندانه و بی‌نظیر را با قیمت مقرون به صرفه در مبلمان اداری جلیس تجربه نمایید.

عواملی که سبب جذابیت بیش از پیش کتابخانه اداری می‌شوند کدامند؟

برخی از عوامل می‌توانند تاثیر بسزایی بر روی جذابیت فوق العاده‌ی کتابخانه اداری در دفاتر اداری داشته باشند. لذا توجه به این عوامل می‌تواند در خلق یک دفتر اداری جذاب و کاربردی، نقش بسزایی داشته باشد. از جمله این موارد عبارتند از:

  • محل قرارگیری کتابخانه اداری: می‌توان گفت که محل قرارگیری این نوع از کتابخانه، تاثیر بسزایی در کاربردی بودن و موارد استفاده گسترده از آنها و همچنین در افزایش پرستیژ محیط کاری خواهد داشت. بهتر است کتابخانه‌ها در محیطی قرار بگیرند که علاوه بر دید بسیار مطلوب اتاق کار، موارد استفاده مناسبی را نیز در بر داشته باشند. محل قرارگیری آنها باید به نحوی باشد که کارمندان به راحتی به کتاب ها، زونکن‌ها، دفاتر و برخی از اکسسوری‌های درون آن ها دسترسی داشته باشند. در این صورت علاوه بر افزایش معلومات و اطلاعات کارمندان، شاهد جذابیت فوق العاده‌ی ظاهری آنها نیز خواهید بود از این جهت شما می‌توانید با یک طراحی فوق العاده، یک محیط با پرستیژ و کلاس کاری بالا را خلق نمایید.
  • ایجاد نظم در دکوراسیون اداری: همانطور که میدانید در مراکز اداری، سازمان ها و نهادهای مختلف شاهد پرونده ها، اسناد و مدارکی بسیار زیادی خواهیم بود. اما در صورت عدم چینش صحیح و همچنین قرار دادن آنها در محل ثابت و مشخص، می‌توان شاهد عدم نظم و ثبات در دکوراسیون اداری باشیم. در بسیاری از موارد سردرگمی برای یافتن پرونده ها و اسناد و مدارک مورد نیاز، سبب اتلاف وقت و کاهش راندمان کاری کارکنان و در نتیجه عدم رضایتمندی ارباب رجوع، خواهد شد. از این جهت استفاده از کتابخانه اداری در دکوراسیون اداری، بسیار مناسب، خلاقانه، کاربردی و ایده آل به شمار می رود. این کتابخانه ها می توانند با برقراری نظم در محیط اداری و دفتر کار مدیران و کارمندان، موجب سهولت در دسترسی سریعتر به پرونده ها گردند. از این جهت علاوه بر افزایش راندمان کاری می توان رضایتمندی ارباب رجوع را نیز کسب نمود.
  • استفاده از تزیینات در کتابخانه اداری: امروزه شاهد طراحی های منحصر به فردی از انواع کتابخانه‌های اداری هستیم که هر کدام با دربرگرفتن بسیاری از اکسسوری های خاص و همچنین وسایل کاربردی مدیران و کارمندان، نقش بسزایی در ساماندهی اتاق کار مدیران و میز کار کارکنان خواهند داشت. میزکار آشفته سبب کاهش تمرکز کارمندان در حین کار خواهد شد. از این جهت برای افزایش تمرکز و همچنین زیبایی ظاهری اتاق کار کارمندان و مدیران، استفاده از این ملزومات اداری بسیار کاربردی و مناسب بوده است. آیا با پیشنهادات شگفت انگیز و خارق العاده‌ی مبلمان اداری جلیس آشنایی دارید؟ با جلیس یک محیط اداری رویایی و منحصر بفرد را تجربه کنید.