بهترین سبک‌های طراحی فضای اداری

بهترین سبک‌های طراحی فضای اداری از جمله بیوفیلی، اسکاندیناوی و غیره

آیا شما هم به دنبال یک ایده‌ی ناب برای فضای اداری مورد نظر خود هستید؟ چقدر سبک‌های اداری را می‌شناسید و طرفدار کدام سبک هستید؟ امروزه با توجه به خلاقیت، ایده‌های ناب و همچنین تنوع در محصولات عرضه شده، شاهد برخی از سبک‌های پرطرفدار و محبوب در سطح جهان خواهیم بود. در تحقیقات و پژوهش‌های صورت گرفته، دانشمندان و محققین به این مهم دست یافتند که طراحی داخلی اداری تاثیر شگفت انگیزی بر روی عملکرد کارکنان و همچنین بالا رفتن راندمان کاری آنها داشته است.

از این جهت بسیاری از معماران و طراحان زبردست و خلاق، اقدام به عرضه‌ی نمونه‌های جذاب و سبک‌های خارق العاده ای نموده‌اند. امروزه شاهد بهترین سبک‌ها هستیم که هر کدام با توجه به سلیقه‌های مختلف کاربران و مدیران، مورد استفاده قرار خواهند گرفت. در ادامه به بررسی برخی از جذاب‌ترین و همچنین محبوب‌ترین انواع این دکوراسیون‌های اداری، خواهیم پرداخت:

آیا سبک‌های محبوب و پرطرفدار فضای اداری را می‌شناسید؟

همانطور که ذکر شد، برای دکوراسیون اداری می‌توانید از خلاقیت‌های جذاب و سبک‌های طراحی فوق العاده بهره مند شوید. از انواع این سبک‌ها می‌توان به نمونه‌های زیر اشاره نمود:

  • با سبک بیوفیلی یک دکوراسیون اداری هیجان انگیز را تجربه کنید:

سوال مهم در معرفی این سبک این است که: آیا سبک بیوفیلی را می‌شناسید؟ منظور از بیوفیلی، عشق بشر به دنیای طبیعی بوده است. از دنیای طبیعی در بسیاری از تحقیقات و پژوهش‌ها به عنوان محیط شادی و نشاط بخش یاد کرده‌اند. آیا شما هم پس از ورود به دنیای طبیعی، انرژی مثبت، شادابی و نشاط و بسیاری از احساسات خوشایند دیگر را تجربه می‌کنید؟ بسیاری از طراحان با تکیه به این موضوع اقدام به خلق محیط‌های جذاب و منحصر بفرد خواهند نمود. در این طراحی‌ها به طور کلی از طبیعت و جذابیت ‌های درون آن الهام گرفته شده و با توجه به تمایل ذاتی افراد در دکوراسیون اداری، از آنها بهره برداری شده است. این طراحی‌ها علاوه بر افزایش احساس خرسندی در افراد و همچنین در کنار افزایش راندمان کاری، سلامت جسمی و روحی افراد را نیز در بر خواهند داشت. استفاده از این طراحی‌ها در دیزاین اداری مزایای بسیار زیادی را در بر دارد که عبارتند از:

  • افزایش تولید و ارائه ی خدمات ایده آل با افزایش راندمان کاری کارکنان
  • قابلیت افزایش جذب کارکنان و همچنین افزایش جلب توجه ارباب رجوع
  • افزایش بازاریابی مناسب
  • افزایش تمرکز کارکنان در اتاق کار
  • تصفیه هوا در محیط کار کارکنان

و بسیاری از مزایای دیگر. لازم به ذکر است که در طراحی بیوفیلی باید از برخی نکات و اصول مهم پیروی کرد. از جمله این نکات و اصول مهم می‌توان به موارد زیر اشاره نمود:

از اصول مهم در این طراحی، می‌توان به استفاده از ویژگی‌های جهان طبیعی اشاره نمود. توجه به عناصر و بافت طبیعت در این زمینه، الگوی مناسبی برای بسیاری از طراحان زبردست و خلاق به شمار می‌رود. از مهمترین نکات در طراحی این سبک‌ها، ایجاد ارتباط بصری بین مخاطب و سبک مورد نظر بوده است. استفاده از برخی عناصر از جمله:

  • گیاهان سبز و جذاب
  • نور طبیعی
  • آب
  • بافت‌های چوبی منحصر بفرد
  • استفاده از سنگ‌های خاص
  • استفاده از فرم‌های گیاهی جذاب

و مواردی از این قبیل، سبب سهولت در دسترسی به یک دکوراسیون خیره کننده و جذاب خواهد شد. استفاده از این دکوراسیون‌ها در اتاق کار، اتاق انتظار، فضای ورودی و خروجی و بسیاری از مناطق دیگر، تاثیر حیرت انگیزی بر روی مخاطبین، کارمندان و ارباب رجوع خواهد داشت. شاید این سوال برای شما پیش آید که چگونه می‌توان از این طراحی جذاب و حیرت انگیز برخوردار شد؟

در پاسخ به این سوال می‌توان گفت: استفاده از طرح‌های جذاب برای دیزاین دیوارهای اتاق کار با استفاده از انواع گل‌های جذاب، استفاده از انواع درختچه‌ها و گلدان‌های خیره کننده و بسیاری از طراحی‌های دیگر که هر کدام به نوعی بر روی جذابیت محیط کار تاثیر شگفت انگیزی خواهند داشت، انتخاب مناسب ایده آلی بوده است. اما دریافت مشاوره‌های تخصصی از گروه تخصصی جلییس می‌تواند در دستیابی به یک موفقیت ستودنی، بسیار تاثیرگذار باشد. این طرح منحصر بفرد به قدری جذاب و پرطرفدار بوده است که می‌توان ساعت‌ها از مزایای آن سخن گفت. لذا برای کسب اطلاعات دقیق و کاربردی در این زمینه و آشنایی بیشتر با این طرح جذاب، از مشاوره‌های گروه تخصصی جلیس بهره مند شوید.

  • تجمل و شکوه در فضای اداری با سبک ویکتوریایی:

یکی از سبک‌های پرطرفدار که پس از ورود به بازار توجه مخاطبین را به سمت خود جلب نمود، سبک ویکتوریایی بوده است. در این سبک‌ها می‌توان شاهد خلاقیت‌های فوق العاده‌ی هنری و مدل‌های جذاب و خیره کننده در دکوراسیون دفتر کار باشیم. تداعی شکوه و تجمل در ذهن مخاطبین، یکی از مهمترین المان‌های برجسته در این دکوراسیون به شمار می‌رود. از این سبک‌ها اغلب با نام سبک ویکتورین و یا ویکتوریایی نیز یاد می‌شود.

برخی بر این اعتقاد هستند که این سبک‌ها دارای اصالت انگلیسی بوده و از طریق خانواده‌های اشرافی و سلطنتی انگلیس، در بین مردم رواج یافته است. امروزه بسیاری از طراحان زبردست، هزینه‌های زیادی را صرف طراحی خارق العاده‌ی فضای اداری با الگو برداری از این سبک‌های دکوراسیون، خواهند نمود. آیا از اصول مهم و تاثیر گذار بر روی این سبک منحصر بفرد، مطلع هستید؟ برخی از اصول بسیار مهم تاثیرات مثبت و مستقیمی بر روی این طراحی‌ها خواهند داشت. از جمله مهمترین اصول تاثیرگذار می‌توان به:

  • رنگ خیره کننده (از جمله مهمترین عناصر تاثیرگذار بر روی این سبک فضای اداری ، می‌توان به رنگ اداره اشاره نمود. در این سبک منحصر بفرد، اغلب از رنگ‌های تیره بهره برداری می‌کنند. رنگ‌هایی از جمله: سرمه‌ای، زرشکی، میشی، سبز، قهوه‌ای و غیره به نوعی جذابیت این سبک‌ها را تداعی خواهند نمود. انتخاب کاغذ دیواری اداری با این رنگ‌ها در کنار پرده، مبلمان اداری و غیره، محیطی جذاب با سبک ویکتوریایی را به همراه خواهد داشت. )
  • اکسسوری‌های تزیینی (حتما تاکنون به اغراق در اشرافی و تجمل گرایی این سبک پی برده‌اید. استفاده از اکسسوری‌های خاص، انواع مجسمه‌ها، گلدان‌های تزیینی و بسیاری از موارد دیگر در این سبک دکوراسیون بسیار حائز اهمیت بوده است.)
  • مبلمان اداری (کتابخانه اداری، میز مدیریت و انواع مبلمان‌های اداری، تاثیر بسزایی بر روی بهره مندی از یک اتاق کار شیک خواهند داشت. مبلمان‌های استفاده شده در این سبک دکوراسیون فضای اداری ترکیبی از مدل‌های کلاسیک اروپایی در کنار مدل‌های گوتیک بوده است. برخورداری از ظرافت‌های خیره کننده در کنار ابعاد بزرگ از جمله مهمترین ویژگی‌های این مبلمان در سبک ویکتوریایی بوده است.)

ایده‌های بسیار زیادی در این زمینه خودنمایی می‌کنند که برای برخورداری از آنها، می‌توانید از افراد خلاق، هنرمند، متخصص و باتجربه در گروه طراحی جلیس، بهره مند شوید. در این مرکز علاوه بر کسب اطلاعات دقیق، از مشاوره‌های هوشمندانه‌ای نیز بهره مند خواهید شد که هر کدام تاثیر بسزایی بر روی عملکرد دقیق شما و در نتیجه موفقیت شما خواهند داشت.

  • جذابیت، کاربردی بودن و سادگی را با سبک اسکاندیناوی تجربه کنید:

در سبک‌های دکوراسیون که در سالهای اخیر به بازار رقابتی راه یافتند، می‌توان به سبک جذاب و کاربردی اسکاندیناوی اشاره نمود. خصوصیات بسیار مهمی سبب محبوبیت بیش از پیش این سبک دکوراسیون در فضای اداری شده است. کشورهای بسیار زیادی اقدام به استفاده از این سبک‌ها نموده و سبب رواج آنها شده اند. از جمله کشورهایی که مسبب گسترش این سبک دکوراسیون شدند عبارتند از: کشور دانمارک، سوئد، فنلاند و بسیاری از کشورهای دیگر. خصوصیات برجسته در این دکوراسیون و همچنین سهولت در دسترسی به ایجاد این سبک در فضای اداری ، از جمله دلایل بسیار مهم برای محبوبیت آنها به شمار می‌رود. در طراحی و بهره برداری از این طرح‌ها می‌توان به خصوصیاتی از جمله موارد زیر اشاره کرد:

  • رنگ‌های بسیار روشن (از بارزترین خصوصیات این دکوراسیون ها می توان به بهره برداری از رنگ‌های بسیار روشن و تازه اشاره نمود. رنگ روشن در دیزاین اداری علاوه بر افزایش زیبایی بصری، بر روی خطای دید و بزرگنمایی محیط نیز تاثیر بسزایی خواهد داشت. استفاده از کاغذ دیواری اداری رنگ روشن، انواع کفپوش‌های چوبی رنگ روشن و بسیاری از موارد دیگر، از جمله خصوصیات این سبک از دکوراسیون به شمار می‌روند.)
  • مبلمان اداری ساده (از خصوصیات مبلمان به کار برده شده در سبک اسکاندیناوی، می‌توان به میز مدیریت و مبلمان براق، زیبا و ساده اشاره نمود که بسیار نزدیک به طراحی مبلمان مدرن خواهند بود. امروزه با ترند شدن انواع مبلمان ساده در طراحی‌های دکوراسیون، شاهد افزایش موارد استفاده از این سبک‌ها در فضای اداری خواهیم بود. رنگ‌های مورد استفاده در این طراحی‌ها نیز روشن بوده تا هماهنگی و انسجام قابل توجهی را برای محیط اداری به همراه داشته باشند. )
  • فضای منظم و چیدمان خاص (یکی از مهمترین فاکتورها در این طراحی فضای اداری ، بهره برداری از یک فضای منظم بدون استفاده ی بسیار زیاد از اکسسوری‌های خاص بوده است. در این دکوراسیون‌ها اغلب شاهد نظم و ترتیب بسیار ویژه‌ای خواهیم بود. سبک اسکاندیناوی از هرگونه بی نظمی و یا عدم هماهنگی و انسجام دور بوده و جذابیت فوق العاده‌ای را با نظم و ترتیب به همراه خواهد داشت. )

برای برخورداری از یک فضای اداری جذاب با سبک دکوراسیون اسکاندیناوی، دریافت مشاوره‌های هوشمندانه و تخصصی، هرگز خالی از لطف نبوده است. گروه تخصصی جلیس با بهره برداری از دانش روز دنیا و همچنین تکیه به بهره برداری از سبک‌های ترند سال، در خلق یک محیط خیره کننده و کاربردی، نقش بسزایی را ایفا خواهد نمود. لذا با دریافت مشاوره از این آکادمی برجسته، رویاهای خود را به تصویر بکشید.

  • با سبک مدیترانه‌ای در فضای اداری، رنگ و بوی محیط اداری را تغییر دهید:

از دیگر سبک‌های پرطرفدار و جذاب که الهام بخش طبیعت بوده و مزایای بسیار زیادی را برای مصرف کنندگان در بر دارد، می‌توان به سبک طراحی داخلی اداری مدیترانه‌ای اشاره نمود. آیا این طراحی را می‌شناسید؟ چقدر طرفدار بهره برداری از طرح‌های ساده و در عین حال پرشور و نشاط هستید؟ برای بهره برداری مفید از یک سبک کاربردی و مفید، مهمترین کار شناخت سبک و راهکارهای بهره برداری از آن بوده است. از این رو برای اینکه بتوانید از سبک مدیترانه‌ای در محیط کار خود بهره مند شوید، توجه به خصوصیات و ویژگی‌های مهم در این طرح، بسیار حائز اهمیت بوده است. از جمله مهمترین خصوصیات در این طرح، می‌توان به موارد زیر اشاره نمود:

سادگی و عدم شلوغی محیط (یکی از مهمترین فاکتورها که سبب شناخت این سبک دکوراسیون می‌شود، بهره برداری از سادگی و عدم شلوغی محیط بوده است. در این دکوراسیون از محصولاتی استفاده می‌شود که در کنار جذابیت ظاهری، سادگی را نیز در بر داشته باشند. همانطور که امروزه مشاهده می‌کنید، یکی از مهمترین فاکتورها برای یک دکوراسیون خیره کننده و جذاب، بهره برداری از سادگی در چیدمان و طراحی داخلی بوده است.)

متریال چوبی برای میزها و مبلمان (از دیگر خصوصیات سبک دکوراسیون مدیترانه‌ای در فضای اداری می‌توان به استفاده از متریال چوبی اشاره نمود. اشیا و محصولاتی که در این دکوراسیون به کار گرفته می‌شوند، اغلب از متریال چوبی تهیه خواهند شد. انواع میزها، انواع مبلمان، پارتیشن‌ چوبی و بسیاری از محصولات دیگر، دارای متریال چوبی خواهند بود. این متریال به نوعی فضای طبیعت را برای محیط کار شما به همراه خواهد  داشت.)

رنگ روشن (آیا می‌دانستید که این سبک دکوراسیون به نوعی به سبک ساحلی نیز معروف بوده است. در این نوع از سبک‌ها استفاده از رنگ روشن بسیار قابل توجه بوده است. رنگ روشن به کار برده شده در این محیط‌ها، علاوه بر افزایش نور در محیط و عملکرد ایده آل کارکنان، جذابیت فوق العاده‌ای را نیز برای آنها در بر داشته است. لازم به ذکر است که در این طراحی محیط اداری، از ترکیب رنگ‌های روشن در سقف و دیوارها بهره برداری خواهند نمود تا یک محیط ایده آل و جذاب را برای مدیران به ارمغان بیاورند.

با تمام مواردی که ذکر شد، انتخاب یک طرح و یا سبک مناسب و ایده‌آل، کار پیچیده و بسیار تخصصی بوده است. لذا برای این انتخاب باید به تمامی المان‌ها و فاکتورهای مهم توجه نمود. از این رو استفاده از افراد متخصص و باتجربه بسیار مهم و ضروری بوده است. امروزه با توجه به اهمیت طراحی دکوراسیون و بهره برداری از طرح‌های خیره کننده و کاربردی، شرکت‌های مهم اقدام به ایجاد گروه‌های تخصصی نموده‌اند که با ارائه‌ی ایده‌های ناب و کاربردی، می‌توانند گامی هدفمند در جهت رفع نیاز کاربران و مدیران موفق بردارند.

گروه تخصصی جلیس با برخورداری از افراد توانمند در این راستا، اقدام به ارائه‌ی راهکارهای هوشمندانه و موفقیت آمیزی نموده است که مورد استقبال و توجه بسیاری از مخاطبین قرار گرفته است. اگر به دنبال بهترین طراحی برای فضای اداری خود هستید، حتما از مشاوره‌های جلیس استفاده نمایید.