دکوراسیون اداری ، معرف فرهنگ سازمانی

دکوراسیون اداری چه نقشی در فرهنگ سازمانی دارد؟

آیا میدانستید که فرهنگ سازمانی یک شرکت چه تاثیری بر روی حفظ نیروی کار و همچنین جذب رضایتمندی ارباب رجوع داشته است؟

به طور کلی می‌توان گفت که فرهنگ سازمانی شامل نمادها، زبان، مفروضات، ارزش‌ها، هنجارها ، چشم‌انداز، اعتقادات و بسیاری از موارد دیگر در یک سازمان و یا اداره خواهد بود. از این جهت می‌توان گفت عوامل بسیار زیادی بر روی فرهنگ سازمانی یک اداره تاثیر گذار هستند. امروزه با توجه به اهمیت افزایش راندمان کاری کارکنان و عملکرد مناسب آنها، پژوهشگران در پی یافتن راهکارهای مناسب برای افزایش فرهنگ سازمانی برآمده‌اند. پس از تحقیقات گسترده و پژوهش‌های به عمل آمده به این نتیجه دست یافتند که با دکوراسیون اداری می‌توانند بر روی فرهنگ شرکت یا سازمان تاثیر بسزایی داشته باشند. به جرات می‌توان گفت که ظاهر و طراحی اداری یک شرکت، می‌تواند اطلاعات زیادی را در مورد فرهنگ آن سازمان و یا شرکت منعکس نماید. لذا برای بیان ارزش‌های یک سازمان، می‌توان از طراحی‌های الهام بخش، منسجم و جذاب بهره برداری نمود.

آیا تاکنون به این اندیشیده اید که با یک تجدیدنظر فوق‌العاده در چیدمان و دیزاین اداری اتاق کار می‌توانید تغییرات منحصر به فردی را برای فرهنگ سازمانی خود را به همراه آورید؟ هویت شرکت و سازمان خود را با طراحی اصولی و سازمان یافته به بهترین شکل ترسیم نمایید. استفاده از ایده‌های خلاقانه و ناب مبلمان اداری جلیس در این زمینه بسیار هوشمندانه و منحصر به فرد بوده است. یکی از اصول بسیار مهم در موفقیت‌های سازمانی و همچنین ارتقاء دانش اداری، توجه به باورهای مشتری و ایجاد تطابق بین مشتری و سازمان یا اداره بوده است. لذا برای جلوگیری از ایجاد تردید و شک در مشتریان برای تجارت با سازمان و موسسه خاص، باید باورهای مشتری را در نظر گرفته و فرهنگ سازمانی خود را ارتقا بخشید.

نقش دکوراسیون اداری بر فرهنگ سازمانی :

 به جرات می‌توان گفت که خانه دوم بسیاری از کارمندان و مدیران محل کار آنها بوده است. از این جهت می توان گفت یکی از اصول بسیار مهم که سبب موفقیت بسیاری از مدیران توانمند در اداره، سازمان و یا شرکت خاصی شده است، تکیه به بهره‌برداری از دکوراسیون اداری مناسب و ارگونومیک بوده است. استفاده از رنگ های مناسب، دیزاین اداری کاربردی، متریال‌های ایده‌آل و همچنین توجه به همبستگی و وابستگی بین آنها، همگی از جمله فاکتورهای بسیار مهم برای دستیابی به یک محیط کاری منحصر بفرد و ایده‌آل بوده است. پشتیبانی محیط اداری از یک طرح و سبک اداری خاص، راحتی کار فوق العاده‌ای را برای کارکنان و مدیران به همراه خواهد داشت. با در نظر گرفتن تاثیرات انکار نشدنی دکوراسیون اداری محیط کار بر روی ایجاد یک فرهنگ سازمانی پرقدرت و توانمند، امروزه طراحان خلاق و زبردست مبلمان اداری جلیس اقدام به ارائه‌ی راهکارهای شگفت انگیزی در این زمینه نموده‌اند. از جمله راهکارهای ایده‌آل برای دستیابی به یک فرهنگ سازمانی بسیار بالا و تاثیرگذار، عبارتند از:

استفاده از مبلمان اداری مرغوب برای افزایش فرهنگ سازمانی:

یکی از عوامل تاثیرگذار در خلق و حفظ فرهنگ سازمانی، توجه به استفاده از مبلمان اداری مرغوب و ایده آل در محیط اداری بوده است. به نظر شما یک مبلمان مرغوب و ایده آل در محیط اداری، از چه ویژگی‌هایی تبعیت می‌کند؟ از جمله مهمترین فاکتورها برای برخورداری از مبلمان مرغوب و باکیفیت در محیط اداری، می‌توان به متریال تولیدی و همچنین تبعیت آن از استانداردهای و موارد ارگونومیک در طراحی و تولید بوده است. امروزه سبک‌های مختلف در طراحی داخلی اداری، این امکان را برای مدیران موفق به همراه دارد که بتوانند با یک انتخاب هوشمندانه در ایجاد یک فرهنگ سازمانی معتبر و توانمند، نقش موثری داشته باشند.

از جمله فاکتورهای بسیار مهم در انتخاب دقیق و هوشمندانه انواع مبلمان اداری می‌توان به متریال تولیدی آنها، استاندارد بودن ارتفاع و ابعاد آنها، راحتی و آرامش آنها، برخورداری از اصول ارگونومیک در طراحی آنها، ترکیب رنگ فوق العاده و جذاب آنها و مواردی از این قبیل اشاره نمود. مبلمان اداری جلیس یک انتخاب دقیق و هوشمندانه به شمار می‌رود که با برخورداری از کادری مجرب و حرفه‌ای، یک دفتر کار رویایی را برای شما رقم خواهد زد. گروه تخصصی مبلمان اداری با درک رابطه بین مبلمان اداری و فرهنگ سازمان و یا شرکت، همراهی مطمئن برای دیزاین اداری بی نظیر و کاربردی به شمار می‌رود.

استفاده از کاغذ دیواری اداری برای افزایش فرهنگ سازمانی:

شاید موضوع تاثیر گذاری رنگ اداره بر روی افزایش فرهنگ سازمانی برای شما کمی عجیب و دور از ذهن به شمار برود. اما همانطور که ذکر شد یکی از مهمترین و تاثیرگذارترین المان‌ها بر روی فرهنگ سازمانی، ایجاد هماهنگی و وابستگی بین تجهیزات و ملزومات اداری می‌باشد. همانطور که در سبک‌های اداری بی‌نظیر و جذاب، شاهد آن هستید، استفاده از ترکیب رنگ‌ها در این مقوله بسیار حائز اهمیت بوده است. هدف از تعیین رنگ‌ها ایجاد یک محیط آرامش بخش و ایده‌آل برای افزایش بهره وری و راحتی کارکنان و مدیران سازمان و یا اداره بوده است. لذا اگر از یک سبک خاص برای چیدمان اتاق کار و یا اداره و سازمان، استفاده می‌کنید، حتما به ترکیب رنگ آنها نیز توجه بسیار زیادی داشته باشید. در این صورت شما می‌توانید از یک محیط کار هیجان انگیز و با فرهنگ سازمانی بالا برخوردار شوید.

رنگ‌ها به نوعی پیام آور فرهنگ سازمانی در یک محیط کاری به شمار می‌روند. برای نمونه به سبک‌های مختلف نگاهی بیاندازید!! سبک‌های دکوراسیون اداری کلاسیک از رنگ‌های قهوه‌ای و تنالیته‌های آن بهره برداری می‌کنند. وقتی به این سبک‌ها نگاه می‌کنید و یا وارد یک فضای اداری با این دکوراسیون می‌شوید، چه در ذهن شما می‌گذرد؟ همچنین وقتی وارد مراکز و سازمانهای اداری با دکوراسیون اداری مدرن می‌شوید، چه چیزی از ذهن شما عبور می‌کند؟ حتما تاکنون به اهمیت استفاده از رنگ‌های ایده آل در محیط اداری برای افزایش فرهنگ سازمانی، پی برده‌اید.

استفاده از انواع میزها و میز مدیریت برای افزایش فرهنگ سازمانی:

 آیا میدانستید که انواع میزهای اداری نیز می‌توانند در فرهنگ سازمانی و دکوراسیون اداری نقش منحصر به فردی را در بر داشته باشند. میز اداری، میز کارگروهی، میز مدیریت و بسیاری از میزهایی که در این زمینه مورد استفاده قرار می گیرند، می توانند نقش شگفت انگیزی بر روی افزایش راندمان کاری کارکنان و جلب توجه ارباب رجوع و در نتیجه افزایش فرهنگ سازمانی داشته باشند. چقدر از آخرین روندهای پیشرفت طراحی روز در زمینه تولید انواع میزهای اداری مطلع هستید؟ یکی از مهمترین المان ها در افزایش فرهنگ سازمانی توجه به حفظ نیروی انسانی، کارمندان و همچنین حفظ استعدادها در مراکز اداری و سازمانها می باشد. از این جهت تلاش برای ارائه و استفاده از تجهیزات مفید و کاربردی، جهت رفاه و آسایش کارکنان بسیار حائز اهمیت می‌باشد.

اما میزهای اداری مناسب از چه ویژگی‌هایی برخوردار هستند؟ از جمله مهمترین فاکتورها برای انتخاب هوشمندانه و دقیق این نوع از میزها، توجه به متریال تولیدی به کار رفته در آنها (برای برخورداری از مقاومت و کیفیت بسیار بالا)، توجه به تولید آنها بر اساس اصول ارگونومیک (ارتفاع و ابعاد مناسب برای جلوگیری از خستگی کارمندان و مدیران)، توجه به سبک و طراحی خاص آنها، توجه به رنگ به کار رفته در تولید آنها و بسیاری از موارد دیگر، بوده است. برای اینکه بتوانید یک خرید رویایی و هوشمندانه را تجربه کنید، از دریافت راهنمایی‌های کاربردی از سوی افراد ذیصلاح و باتجربه، غافل نمانید. کادر مجرب، متعهد و باتجربه مبلمان اداری جلیس یکی از بهترین و هوشمندانه‌ترین انتخاب‌ها را برای مدیران به همراه خواهد داشت. در این مرکز شما می‌توانید رویاهای خود را به تصویر کشیده و در کنار آنها از یک فرهنگ سازمانی بی نظیر نیز بهره مند گردید.

نقش پارتیشن اداری در حفظ فرهنگ سازمانی:

به جرات می‌توان گفت یکی از فاکتورهای مهم و اساسی در دکوراسیون اداری ، استفاده از پارتیشن بندی مناسب و ایده آل بوده است. امروزه با در نظر گرفتن خلاقیت‌های طراحان و همچنین ایده‌‎های ناب اجرایی شاهد محیط‌های خلاقانه و منحصر بفردی در ادارات و سازمان‌ها یا شرکت‌ها خواهیم بود. به جرات می‌توان گفت یکی از مهمترین اجزا برای بهینه سازی فضاهای اداری، استفاده از انواع پارتیشن اداری می‌باشد. آیا این نوع از پارتیشن‌ها را می‌شناسید و از خصوصیات بارز آنها مطلع هستید؟

این نوع از تجهیزات در کنار ایجاد یک فضای دنج و صمیمانه و کاربردی، نقش بسزایی در جذابیت ظاهری محیط کاری نیز خواهند داشت. تمامی این عوامل موجب می‌شوند که فرهنگ سازمانی در یک اداره و شرکت به نحو چشمگیری افزایش یافته و کارمندان و ارباب رجوع از عملکرد این محیط کاری، حیرت زده شوند. این نوع از پارتیشن‌ها در انواع و طرح‌های مختلف برای نیازها و سبک‌های گوناگون اداری، طراحی و تولید شده‌اند. از طبقه‌بندی‌های مختلف در این محصولات می‌توان به متریال به کار رفته در آنها (پارتیشن چوبی، فلزی، شیشه‌ای و غیره)، تک جداره و دوجداره بودن آنها، طراحی‌های خارق العاده‌ی آنها و بسیاری از موارد دیگر اشاره کرد. استفاده از این تجهیزات موجب می‌گردد که افراد از تمرکز بالاتری در محیط کاری بهره مند گردند. بتوانند با افزایش راندمان کاری خود، سازمان، اداره و یا شرکت را در جهت پیشبرد اهداف، همراهی نمایند. شما طرفدار کدام نوع از پارتیشن‌های اداری هستید؟ آیا می‌دانستید که با همراهی کادر مجرب مبلمان اداری جلیس می‌توانید یک محیط اداری با دکوراسیون اداری سازمان یافته و جذاب را خلق نمایید؟

نقش کمد دیواری در افزایش فرهنگ سازمانی:

کاربرد و قابلیت کمد دیواری اداری در سازمان‌ها و ادارات بر کسی پوشیده نیست. بهره‌برداری و به کارگیری دانش هنرمندانه از انواع وسایل و لوازم مربوط به ادارات، می تواند کمک شایانی به جذابیت دکوراسیون اداری و همچنین افزایش فرهنگ سازمانی در ادارات داشته باشد. کمد دیواری می تواند نقش بسزایی در جذابیت ظاهری و بصری و همچنین در نظم و انضباط دکوراسیون اداری شما داشته باشد. با توجه به سبک و سیاق در هر دوره، این نوع از کمد ها دستخوش تغییرات شگرفی شده اند. لذا امروزه شاهد تنوع گسترده ای از این نوع کمدها در مراکز اداری و سازمان ها و شرکت ها خواهیم بود. ایجاد نظم و انضباط در محیط های حرفه ای و اداری سبب افزایش فرهنگ سازمانی و همچنین افزایش کارایی و بهره وری از سازمان ها و ادارات خواهد شد. با توجه به موارد ذکر شده، نمی توان از تاثیرگذاری این نوع از کمد ها بر روی دقت بالا در کار و همچنین سازماندهی آنها غافل شد.

اما مهمترین المان‌ها در انتخاب هوشمندانه‌ی این کمد‌ها کدامند؟ یکی از قواعدی که دکوراسیون اداری را بسیار تحت تاثیر قرار داده است، تاثیرات دنیای مد بر روی آنها می باشد. کمد دیواری اداری نیز از این قاعده مستثنی نبوده و با توجه به تجربه طراحی منحصر به فرد آنها، شاهد حجم عظیمی از مدل‌های این نوع تجهیزات خواهیم بود. ظاهر آراسته، جذابیت بصری، سادگی و سبک و سیاق ترند سال، موجب محبوبیت بیش از پیش این نوع کمدهای دیواری شده است. اصول طراحی استاندارد به کار رفته در تولید این نوع تجهیزات اداری، سبب شده است که استفاده از آن ها به نوعی نقش اساسی و پررنگ در فرم دهی به دکوراسیون اداری داشته باشد. ایجاد نظم و انضباط و هماهنگی در محیط‌های اداری به نوعی سبب افزایش فرهنگ سازمانی در محیط‌های اداری و سازمان‌یافته، به شمار می‌رود. آیا از تنوع کمد دیواری اداری در مبلمان اداری جلیس مطلع هستید؟

نقش کتابخانه اداری در افزایش فرهنگ سازمانی:

یکی از مهمترین گزینه هایی که پس از شنیدن نام فرهنگ، بر ذهن شما جاری می‌شود استفاده از کتاب و توجه به کتاب خوانی می باشد. از این رو، به جرات می‌توان گفت: یکی از المان‌های بسیار مهم و تاثیر گذار در افزایش فرهنگ سازمانی، استفاده از کتابخانه اداری در محیط ها و سازمان ها و ادارات خواهد بود. با در نظر گرفتن اهمیت استفاده از کتابخانه اداری در محیط های اداری، امروز شاهد تنوع گسترده تولید آنها در بازارهای رقابتی خواهیم بود. این نوع از کتابخانه ها در برندهای معتبر به نحوی تولید می‌شوند که علاوه بر دربرگرفتن بسیاری از کتاب ها، مکان مناسبی برای قرارگیری گاوصندوق و انواع اکسسوری های جذاب نیز به شمار بروند. لذا با یک انتخاب هوشمندانه می توانید از یک اتاق کار شیک و کاربردی بهره مند گردید.

شاید این سوال برای شما پیش آید که نقش مبلمان اداری جلیس در این زمینه چیست؟ حتما شما هم با مواجه با لیستی جذاب و کاربردی از انواع تجهیزات و مبلمان اداری، حیرت زده خواهید شد. اگر به دنبال خلق یک محیط کار رویایی، جذاب و با فرهنگ سازمانی معتبر و بی‌نظیری هستید، هرگز از همکاری با مبلمان اداری جلیس غافل نمانید.