اغلب مدیران موفق و باتجربه، به دنبال راهکارهای تاثیر گذار برای افزایش راندمان کاری و همچنین کسب رضایت مراجعه کنندگان خواهند بود. یکی از راهکارهای بسیار موثر برای بالا بردن بازده کاری کارمندان در یک محیط کاری و همچنین جذب رضایت مخاطبین در کنار تاثیرات روان شناختی بر روی ارباب رجوعها، انتخاب سبک دکوراسیون اداری منحصر بفرد و ایدهآل بوده است. طراحی این نوع از دکوراسیونها، نیازمند مهارت و تخصص بالایی داشته که علاوه بر رسمی و جذاب بودن باید از نظم و هنجارهای متناسب با محیط نیز برخوردار باشد تا کارمندان و حتی ارباب رجوع، با هر سلیقه ای با محیط ارتباط برقرار کرده و تاثیرات مثبتی را از آن دریافت کنند.
لازم به ذکر است که امروزه شاهد انواع سبکهای مختلفی در دکوراسیونهای اداری هستیم که هر کدام با توجه به محیط کاری و روحیهی کارمندان و افراد حاضر در آن، متفاوت بوده است. امروزه میتوان شاهد انواع سبکهای دکوراسیون در محیطهای خدماتی، پژوهشی و مهندسی و بسیاری از موارد دیگر بود. اما گاها برخی از افراد با اشتباهات بسیار ساده و پیش پا افتاده، تاثیرگذاری این محیطها را بسیار کاهش داده و سبب کاهش راندمان کاری کارمندان نیز خواهد شد. آیا این اشتباهات را میشناسید؟ همراه ما باشید تا از اشتباهات تخریبگر و همچنین راهکارهای مناسب برای از بین بردن آنها، آگاه شوید.
اشتباهات رایج در دکوراسیون اداری:
پس از بررسی و پژوهشهای صورت گرفته بر روی عملکرد افراد و کارمندان در محیطهای مختلف کاری، میتوان به تاثیرگذاری فوق العاده مثبت دکوراسیون و طراحی مناسب و مدرن مراکز اداری اشاره نمود که در روحیه افراد و همچنین افزایش راندمان کاری کارکنان تاثیر مستقیمی داشته است. در طراحی نامناسب دکوراسیونهای اداری اشتباهات متداول بسیار زیادی انجام میشود که سبب ایجاد حس منفی و احساس خستگی در افراد خواهد شد. جلیس با جمعآوری افراد متخصص و باتجربه در زمینهی طراحی دکوراسیونهای اداری و همچنین بهره برداری از ایدههای ناب و خلاقانه، یک محیط سرد و بی روح را به یک محیط ایدهآل و جذاب مبدل خواهد نمود. در اینجا با تکیه به دانش جلیس به برخی از اشتباهات رایج در دکوراسیون اداری و راهکارهای مناسب برای حذف آنها، خواهیم پرداخت:
1 . رعایت نکردن تناسب و هماهنگی بین اجزا:
در دکوراسیون داخلی اداری دقت به ابعاد و اندازه وسایل هنگام انتخاب و خرید آن ها بسیار مهم می باشد. از نظر متخصصین دکوراسیون ابعاد و چیدمان وسایل باید ترکیبی از ارتفاعات متفاوت باشد و تمام وسایل در یک خط و سطح قرار نگیرند تا وقتی وارد محیط می شوید مانند یک شهر به نظر آید.
به کار بردن وسایل چوبی با تناژ رنگ های متفاوت باعث می شود که هماهنگی بین اجزا از بین برود و ظاهری نامنظم و شلوغ به محیط می دهد. برای رفع این مشکل می توانید از وسایل چوبی کمتر و با یک تناژ رنگ استفاده کنید.
- چگونگی رفع این مشکل: این مشکل را می توان با گذاشتن و نصب ابزار و وسایل مختلف در ابعاد و ارتفاع متفاوت مانند ارتفاع پنجره و ابعاد تابلو … برطرف کرد. استفاده از میزها و صندلیها با ابعاد و سایزهای متغیر نیز در این زمینه بسیار قابل توجه بوده است. با توجه به تاثیر رنگها در افزایش راندمان کاری افراد، میتوانید از طرحها و رنگهای خلاقانه و پویا بهرهبرداری نموده و با ترکیب آنها، محیطی خیره کننده را برای مخاطبان به ارمغان بیاورید. برای نمونه در محیطهای خاص ادارات مانند اتاق کنفرانس و یا اتاقهای جلسات خصوصی، از ترکیب رنگهای خنثی استفاده کنید. از ترکیب دو یا سه رنگ زنده در دکوراسیون اداری خود استفاده کنید.

2 . در معرض دید بودن کابل و سیم ها:
در برخی از مواقع طراحان داخلی دکوراسیون به بیرون زدگی و مشخص بودن سیمها و کابلها اهمیت نمیدهند. در معرض دید بودن سیمها و کابلها تاثیرات مخربی بر روی جلوهی بصری محیط داشته و سبب کاهش جذابیت محیط کاری و اداری خواهد شد. محیطهای اداری به دلیل برخورداری بسیار زیاد از انواع تجهیزات و وسایل برقی، سیمهای بسیار زیادی را در بر خواهند داشت. وجود این سیمها و کابلهای ظاهری به هم ریخته و نامناسب را برای میزهای اداری و همچنین برای اتاقهای مختلف کارکنان در بر خواهد داشت. این بهم ریختگی سیمها علاوه بر ظاهری نامناسب، تاثیرات مخربی بر روی عملکرد دقیق و صحیح کارکنان نیز خواهد داشت. کمبود فضا به دلیل بهم ریختگی سیمها، عدم نظافت صحیح میز به دلیل وجود کابلها و سیمها، بروز اتفاقات ناخوشایند به سبب وجود سیمها و بسیاری از موارد دیگر، ذهن مدیران موفق را به چالش میکشد.
- چگونگی رفع اشتباه: با در نظر گرفتن تاثیرات مخرب این ایراد دکوراسیون، توجه به ایدههای ناب و نوین شرکت جلیس، بسیار قابل توجه بوده است. از راهکارهای بسیار مناسب در این مورد، استفاده از باکسهای مخصوص بر روی میزها و یا قرار دادن آنها در محیطهایی به دور از چشم ارباب رجوع و مراجعه کنندگان، بسیار مناسب و ایدهآل بوده است. این نوع از باکسها، سیمها و کابلهای مختلف را به راحتی در درون خود جای داده و قابلیت نصب آن بر روی محیط مناسب، آن را به یک کالای مفید مبدل خواهد نمود.
3 . طرز قرارگیری نادرست دستگاه ها و رایانه ها:
وجود دستگاههای الکترونیکی در محیطهای اداری، امری ضروری و مهم میباشد. اما در نظر گرفتن برخی از موارد سبب میشود که موارد استفادهی ایدهآل و همچنین کاربردهای شگفت انگیز آنها را در دکوراسیون اداری تجربه نمایید.
- دستگاههای الکترونیکی در محیط اداری تولید گرما میکنند. (هر چه تعداد دستگاهها بیشتر باشد، میزان تولید گرما نیز بیشتر خواهد بود.)
- نور خورشید میتواند بر روی دستگاههای الکترونیکی تاثیرات مخربی داشته باشد. (قرار دادن دستگاههای الکترونیکی در کنار پنجرهها، منوط به دریافت نور ماوراء بنفش شده و تاثیرات مخربی را به همراه خواهد داشت.)
- قرارگیری دستگاهها سبب عدم دید مناسب کارمندان شده است. (با عدم قرارگیری صحیح دستگاهها، کارمندان از ورود و خروج بسیاری از افراد بدون اطلاع بوده و در برخی از موارد نیز تاثیرات منفی را در بر خواهد داشت.)
- افزایش تعداد سیستمها و دستگاهها، محیط نامرتبی را به همراه خواهد داشت. (در بسیاری از مراکز اداری شاهد انواع سرورها، چاپگرها و بسیاری از سیستمها هستیم که عدم قرارگیری صحیح آنها، فضایی نامرتب و به هم ریخته را در بر داشته است.)
- چگونگی رفع اشتباه: استفاده از دستگاههای تهویه برای دفع گرمای حاصله از دستگاهها بسیار هوشمندانه میباشد. شاید قرارگیری دستگاهها در کنار پنجره برای دفع حرارت و گرمای حاصله از آنها، انتخاب مناسبی باشد، اما دستگاهها در این مکانها به راحتی در معرض اشعه خورشید قرار گرفته و تاثیرات منفی را تجربه خواهند نمود. لذا اگر پنجره رو به آفتاب نباشد، بسیار مناسب بوده است. چیدمان صحیح سیستمها در یک راستا علاوه بر جذابیت محیط اداری، دید گسترده و مناسبی را برای کارمندان به همراه خواهد داشت.

4 . اجرای کار بدون برنامه ریزی و مشاوره درست:
شاید این تصور برای بسیاری از افراد پیش آید که در دکوراسیون از تخصص کافی برخوردار هستند. اما تجربه ثابت نموده است که برخورداری از دانش و تخصص کافی در این زمینه، بسیار مهم و ضروری بوده است. برای اینکه بتوانید از یک محیط کاری ایدهآل و جذاب بهرهمند شوید، قبل از طراحی و اجرایی کردن دکوراسیون مورد نظر خود، با افراد متخصص و ماهر در این زمینه مشورت نمایید. تخصص کافی، دانش تجربی و همچنین زمان مناسب برای تخصیص یک دکور ایدهآل، سبب میشود که اجرای کار برنامهریزی شدهی شما، نتایج مطلوبی را در بر داشته باشد.
- چگونگی رفع اشتباه: میزان جذابیت و زیبایی طراحی دکوراسیون اداری وابسته به خلاقیت و ابتکار و تبحر افراد بوده است. در نظر گرفتن زمان مناسب برای بهره برداری از نبوغ، خلاقیت و همچنین ایدههای ناب و کاربردی، سبب کاهش هزینههای مدیران در کنار برخورداری از یک دکوراسیون خیره کننده و منحصر بفرد و کاربردی خواهد شد. جلیس میتواند به عنوان یکی از معتبرترین مراکز در جهت پیشبرد اهداف شما برای برخورداری از یک دکوراسیون بی نظیر، به شمار آید.

5 . نادیده گرفتن محیطی برای استراحت کارکنان:
با کار و مشغله ی زیاد کارکنان در یک محیط کاری و عدم صرف زمان مناسب برای استراحت آنها، میتوان شاهد کاهش راندمان کاری آنها و در نتیجه عملکرد نامناسب ادارات بود. لذا با توجه به اهمیت این مقوله، مدیران با تجربه و حساس زمانی را هر چند کوتاه، برای رفع خستگی و استراحت کارکنان در نظر میگیرند. اما آیا میتوان در محیط کار صحبت از استراحت و رفع خستگی نمود؟ حتما پاسخ شما هم نه میباشد. اما راهکار مناسب در این زمینه چیست؟
- چگونگی رفع مشکل: مدیران موفق همواره برای کارکنان خود بهترینها را در نظر میگیرند تا سبب افزایش راندمان کاری آنها شده و همچنین حس مسئولیت پذیری را در آنها افزایش دهند. از این جهت در نظر گرفتن یک محیط استراحت مناسب برای کارکنان بسیار هوشمندانه و کاربردی بوده است. اما این محیط استراحت باید از چه ویژگیهایی برخوردار باشد؟ در مشاوره طراحی دکوراسیون اداری جلیس میتوانید از نکته نظرهای شگفت انگیزی استفاده کنید که تاکنون کمتر به آن اندیشیده بودید.

6 . نادیده گرفتن نقطهی کانونی:
برای بهتر به نظر رسیدن جلوه جذاب و بینظیر یک محیط، استفاده از یک نقطه ی بسیار کاربردی و هوشمندانه بوده است. اما نقطهی کانونی چیست و چه اهمیتی در دکوراسیون اداری دارد؟ در برخی از مواقع مدیران کاوشگر و فعال به دنبال جلب توجه مخاطبان به یک محصول خاص و جذاب بوده است. استفاده از دکوراسیون مدرن در این زمینه بسیار حائز اهمیت بوده است. به این ترتیب که پس از شناسایی مکان مورد توجه مدیران، آن را نقطهی کانونی دکوراسیون انتخاب خواهند نمود.
- چگونگی رفع مشکل: با در نظر گرفتن نقطه کانونی برای یک دکوراسیون جذاب، میتوانید مکان یا قسمت مورد نظر را با دکوراسیون جذاب و منحصر بفرد، بیشتر مورد توجه قرار دهید، به نحوی که مکان و یا قسمت مورد نظر، مرکز دکوراسیون شما باشد. بهتر است از نقطه کانونی با تعداد زیاد در یک محیط استفاده نشود. چرا که میتواند در خستگی چشمهای مخاطب تاثیر گذاشته و از جذابیت خود، بکاهد.
7 . استفاده از مبلمان قدیمی و ارزان قیمت:
یکی از نکات بسیار مهم در دکوراسیون اداری، توجه به مبلمان اداری، رنگ بندی آنها، ابعاد آنها و همچنین طرز چیدمان صحیح آنها بوده است. این نوع از کالاها نقش اساسی در دکوراسیونهای اداری را بر عهده دارند و به جلوهی جذاب بصری و بهتر دیده شدن محیط کار بسیار کمک میکنند. آیا میدانستید که استفاده از مبلمان قدیمی و ارزان قیمت، چه تاثیرات مخربی بر روی کاهش زیبایی و پرستیژ محیط کاری شما خواهد داشت؟استفاده از مبلمان قدیمی به دلایل زیر بسیار نامناسب و نا عاقلانه بوده است.
- اکثر مبلمانهای قدیمی استانداردهای لازم برای نشستن طولانی مدت را در بر ندارند از این جهت سبب عدم آسایش و راحتی ارباب رجوع و کارکنان میشوند.
- مبلمانهای قدیمی از طراحیهای ارگونومیک برخوردار نبوده و در اثر نشستن زیاد، سلامتی افراد را تحت تاثیر قرار خواهند داد. لذا استفاده از آنها در محیطهای اداری هرگز مناسب و مقرون به صرفه نخواهد بود.
- طراحی این نوع از مبلمان به نحوی بوده است که جذابیت ظاهری بالایی نداشته و از ترکیب رنگهای جذابی برخوردار نبودهاند. لذا انتخاب آنها برای محیطهای اداری، نه تنها سبب افزایش جذابیت محیط نخواهد شد، بلکه زیبایی محیط را نیز به چالش خواهد کشید.
- چگونگی رفع مشکل: شما میتوانید با مراجعه به مراکز معتبری همچون کمپانی جلیس، مبلمان اداری مرغوب و باکیفیتی را تهیه کنید که علاوه بر جلوهی بصری فوق العاده و شگفت انگیز، راحتی و آسایش را نیز برای ارباب رجوع و همچنین کارمندان به همراه داشته باشند. در این مرکز با انواع مبلمان و صندلیهای اداری آشنا شده و ضمن دریافت اطلاعات کامل از خصوصیات آنها، میتوانید شاهد تنوع شگفت انگیز این محصولات نیز باشید.
دکوراسیون اداری با جلیس
پس از کسب اطلاعات مفید در زمینهی طراحی دکوراسیون محیطهای اداری و همچنین اطلاع از تاثیر گذاری بسیار زیاد دکوراسیون در عملکرد ادارات، حتما به دنبال راهکار مفید و پیشنهادات هوشمندانه برای بهره برداری از یک دکوراسیون اداری فوق العاده هستید. جلیس با تکیه به اصول مهم مشتری مداری و همچنین با ترکیب تجربه و فناوری، سالهاست که در صنعت مبلمان اداری به عنوان نامی محبوب و مرغوب، شناخته شده است. تولید محصولات اداری مطابق با استانداردهای تعیین شده، کیفیت بسیار بالای محصولات را در بر داشته است. در این مرکز شما میتوانید از انواع تولیدات جذاب و منحصر بفرد بهره مند شده و در کمترین زمان و همچنین با مقرون به صرفهترین قیمت، سری کامل مایحتاج ادارات خود را خریداری نمایید.