انتخاب هوشمندانه میز اداری

وقتی وارد یک محیط اداری می‌شوید چه چیزی ابتدا نظر شما را به خود جلب می نماید؟ طراحان پس از تحقیق و پژوهش به این مهم دست یافتند که یکی از مهم ترین و تاثیرگذارترین عوامل در اداره و یا شرکت، دکوراسیون منحصر به فرد آن بوده است. لذا توجه به چیدمان و همچنین در نظر گرفتن متریال‌های مرغوب برای دکوراسیون داخلی اداری، نقش بسیار مهمی در افزایش راندمان کاری، جلب توجه ارباب رجوع و در نهایت جذابیت آن خواهد داشت. لذا دقت کافی در انتخاب دقیق و هوشمندانه این محصولات بسیار مهم و ضروری بوده است. همان طور که می‌دانید، مدیران و کارمندان یک محیط اداری و یا شرکت، ساعتهای بسیار زیادی را در اداره به سر می‌برند، از این جهت توجه به رنگ دفتر کار، طراحی اتاق کار، مبلمان مدیریت، میز اداری ، میز مدیریت و مواردی از این قبیل بسیار مهم و ضروری بوده است. اما آیا تاکنون به این اندیشیده اید که میز اداری ، میز مدیریت و یا مبلمان اداری چه نقشی در دکوراسیون اتاق کار شیک خواهند داشت؟

پس از یک بررسی کوتاه در محیط کار، می‌توانید دریابید که چگونه با یک انتخاب دقیق، علاوه بر تامین سلامت مدیران و کارمندان، محیط کاربردی، جذاب و مورد قبول ارباب رجوع را خلق کنید. به نظر شما یک میز مناسب برای محیط اداری، باید از چه ویژگی‌هایی برخوردار باشد؟

هدف از انتخاب صحیح میز اداری مرغوب و ارگونومیک چیست؟

شاید در نگاه اول انتخاب یک میز مناسب و مرغوب، از اهمیت بسیار پایینی برخوردار باشد. اما پس از گذشت مدت زمان کوتاهی می توانید به ارزش و اهمیت ارگونومیک بودن آن پی ببرید. کارمندان و مدیران، زمان بسیار طولانی از روز را پشت میزهای اداری سر می‌کنند. لذا برای اینکه از سلامت جسمی و همچنین جذابیت ظاهری آنها بهره مند گردند، بهتر است انتخاب دقیق و هوشمندانه ای را به کار ببندند. هدف از انتخاب صحیح میز اداری افزایش راندمان کاری کارکنان و همچنین جذابیت ظاهری محیط اداری بوده است. میزهای اداری ارگونومیک می‌توانند سلامت جسمانی کارمندان را تامین نموده و همچنین در دکوراسیون اداری جذاب و منحصر به فرد نقش بسزایی داشته باشند.

امروزه شاهد تنوع گسترده این میزها هستیم که هر کدام  با توجه به دکوراسیون اداری مورد نظر، انتخاب و مورد استفاده قرار خواهند گرفت. تناسب میز کار با محیط اداری بر اساس ماهیت کسب و کار، سبب می شود که افراد از یک میز و مبلمان اداری مستحکم و با کیفیت برخوردار شوند که علاوه بر تامین نیاز اداره و مجموعه طول عمر بالایی را نیز تجربه نمایند.

مهمترین خصوصیات برای انتخاب هوشمندانه میز اداری:

برای اینکه بتوانید از یک محیط اداری مطلوب بهره مند گردید، به تمامی نکات توجه نموده و انتخاب و خریدهای خود را با تکیه به اصول بسیار مهم، انجام دهید.  در این صورت می‌توانید علاوه بر تجربه‌ی ماندگاری بلند مدت محصولات خریداری شده، از جذابیت ظاهری و همچنین شرایط ارگونومیک آنها نیز لذت ببرید. از مهمترین المان‌ها برای یک خرید هوشمندانه می‌توان به موارد زیر اشاره نمود:

  1. توجه به کیفیت بسیار بالا:

از جمله مهمترین المان‌ها در خرید میز اداری ، مبلمان اداری و میز مدیریت، توجه به کیفیت بسیار بالا در آنها بوده است. این نوع از تجهیزات با بهره برداری از متریال‌های مرغوب و با کیفیت موجود در بازار، طراحی و تولید خواهند شد. لازم به ذکر است که هر چه کیفیت و متریال به کار رفته در این تولیدات مرغوب‌تر باشد، شاهد عمر طولانی و ایده‌آلی در این تجهیزات خواهید بود. امروزه شاهد بهره برداری از انواع متریال‌ها برای تولید این نوع از تجهیزات خواهیم بود. انواع چوب‌ها از جمله چوب راش، گردو و غیره، انواع فلزات، ام دی اف و بسیاری از متریال‌های دیگر، از جمله متریال‌هایی هستند که در تولید این تجهیزات از آنها بهره برداری خواهند نمود.

  • توجه به تنوع گسترده در میز اداری:

برای اینکه بتوانید از انتخاب هوشمندانه‌ی خود لذت ببرید، حتما به نوع شغل‌ها در خرید این میزها توجه نمایید. میزها با توجه به نیاز کاربران در انواع مختلفی تولید شده اند. انواع مختلف این میزها، کاربرد و موارد استفاده متفاوتی را در بر خواهند داشت. از این جهت برای اینکه بتوانید از یک خرید هوشمندانه بهره مند گردید، توجه به شغل مورد نظر بسیار مهم و ضروری بوده است. کافیست به این توجه نمایید که در یک اداره نیاز به چه افرادی با تخصص‌های مختلف نیاز دارید؟ میز کامپیوتر، میز پذیرش، میزهای ال شکل، میز یو شکل، میز مدیریت و بسیاری از انواع میزهای دیگر در دسته میزهای اداری طبقه بندی شده اند. برخی از این میزها به نوعی طراحی شده اند که فضای بسیار زیادی را برای مصرف کننده در بر خواهند داشت. فضایی از جمله: انواع کشوها، مکان مناسب برای قرار دادن اجزاء مختلف کامپیوتر اعم از: کیبورد، موس، مانیتور، کیس و بسیاری از موارد دیگر. در مقابل برخی از میزها به نحوی طراحی شده اند که از محدودیت فضای کمتری برخوردار خواهند بود. لذا با انتخاب هوشمندانه می توانید کیفیت و کارایی را تجربه نمایید.

  • توجه به رنگ و طراحی منحصر بفرد:

از دیگر خصوصیات برجسته در انتخاب هوشمندانه میز اداری ، می‌توان به تنوع در طرح و رنگ آنها اشاره نمود. سبک های متفاوت در دکوراسیون اداری موجب شده است که شاهد طرح های خلاقانه و منحصر به فردی باشیم. انواع دفتر کار مدرن، دکوراسیون اداری کلاسیک و بسیاری سبک های دیگر از جمله سبک‌های درخشان در محیط اداری هستند که علاوه بر تامین سلامت افراد، طراحی خیره کننده‌ای را نیز برای محیط اداری به همراه خواهند داشت. این نوع از سبک‌های اداری، نقش بسزایی بر روی افزایش راندمان کاری و جذابیت محیط کار دارند. این سبک ها یک طراحی خلاقانه را برای محیط کار به همراه دارند. انتخاب میز اداری با توجه به انواع این سبک ها موجب می شود یک اتاق کار شیک را برای کارمندان و مدیران طراحی و خلق نمایید.

در این نوع از سبک های اداری به تمامی نکات بسیار توجه شده است. توجه به کاغذ دیواری اداری، رنگ دفتر کار، انواع مبلمان اداری، میز اداری و بسیاری از موارد دیگر در سبک مورد نظر نقش به سزایی را ایفا خواهند کرد. در بسیاری از موارد نیز طراحان خلاق با بهره برداری از ایده های ناب و نوین خود می‌توانند با تلفیق انواع سبک ها، سبکی درخشان و خیره کننده را پدید آورند. به جرات می‌توان گفت آکادمی جلیس یکی از مراکز فعال در زمینه خلق ایده های ناب و نوین برای یک مرکز اداری بوده است.

  • توجه به شرایط ارگونومیک میز اداری:

سلامت کارمندان و مدیریت یکی از مهمترین موارد در افزایش راندمان کاری یک اداره به شمار می‌رود. لذا اغلب مدیران موفق با توجه به این موضوع، در ابتدا به سلامت کارمندان بسیار اهمیت می‌دهند. کارمندان و مدیران زمان طولانی از روز را با انواع مبلمان ، صندلی و میز اداری صرف خواهند نمود. از این رو با توجه به اهمیت سلامت کارکنان، توجه به ارگونومیک بودن موارد یاد شده، نیز بسیار مهم بوده است. با توجه به این موضوع خرید محصولات ارگونومیک برای یک اداره و یا شرکت، از اهمیت بسیار بالایی برخوردار می باشد. میزهای اداری نیز مانند بسیاری از محصولات دیگر با توجه به شرایط استاندارد و ارگونومیک، طراحی و تولید شده‌اند. ابعاد مناسب، ارتفاع استاندارد و ایده آل، سهولت در دسترسی به برخی از تجهیزات ضروری و غیره از مهمترین المان هایی هستند که در طراحی ارگونومیک اداری نیز باید به آنها توجه کرد. لذا قبل از اقدام به خرید این نوع از تجهیزات کسب اطلاعات دقیق در این زمینه بسیار حائز اهمیت بوده است. برند جلیس با توجه به اهمیت این موضوع، اقدام به بهره برداری از محصولات ارگونومیک نموده است. تکیه به اصول مشتری مداری یکی از موارد بسیار مهم در این برند محسوب می شود که با تولیدات شایسته به طور کامل اجرا شده است.

  • ابعاد میز اداری:

نقش ابعاد میز اداری در خرید هوشمندانه‌ی آنها نیز بسیار پر رنگ می‌باشد. یک محیط اداری را در نظر بگیرید که تناسب رنگ و همچنین متریال تولید و توجه به ابعاد مناسب در میز و صندلی اداری و مواردی از این قبیل، در آن وجود نداشته باشد. در این صورت علاوه بر به هم ریختگی محیط و عدم هماهنگی، شاهد کاهش راندمان کاری کارکنان و همچنین عدم رضایت ارباب رجوع نیز خواهیم بود. از این جهت برای اینکه بتوانیم از یک خرید هوشمندانه و همچنین محیط اداری مطلوب بهره مند گردیم، توجه به سبک‌ها و ابعاد مناسب در میز اداری بسیار مهم و ضروری بوده است.

در خرید میز اداری علاوه بر توجه به شغل مورد نظر افراد، باید به فضای آن نیز توجه نمود. در برخی از محیط‌های کاری شاهد فضای بسیار محدودی هستیم. در این صورت خرید هوشمندانه زمانی رخ می‌دهد که شما از میزهای کاربردی و مفید با ابعاد کوچکتر بهره برداری نمایید. همچنین در برخی از مواقع که شاهد فضای بزرگ تر هستید، می توانید از میزهای اداری بزرگتر بهره برداری نمایید. ابعاد این میز ها باید به نحوی تعریف شده باشد که افراد و کارمندان بتوانند به راحتی عبور و مرور خود را انجام داده و همچنین تداخلی در رفت و آمد ارباب رجوع پدید نیاید.

نکات طلایی در نحوه‌ی قرار دادن میز اداری:

 یک مسئله چالش برانگیز در محیط اداری نحوه قرار دادن مبلمان اداری، میز اداری ، کمد دیواری اداری، کتابخانه اداری و مواردی از این قبیل بوده است. مهمترین مورد در چیدمان صحیح آنها، ایجاد یک محیط کار کاربردی، منحصر به فرد، شاد و همچنین آرامش بخش بوده است. چیدمان صحیح این تجهیزات موجب می‌گردد که علاوه بر سهولت در دسترسی کارمندان به انواع تجهیزات اداری مهم و ضروری مورد نظر، همچون: کتاب‌ها و دفاتر، رایانه، پوشه ها و انواع محصولات، سهولت در رفت و آمد و همچنین تامین نیاز ارباب رجوع رفع گردد. اما چیدمان صحیح این میزها وابسته به چه مواردی بوده است؟ در ادامه با جلیس همراه باشید تا بتوانید از نکات مهم در چیدمان منحصربه‌فرد و کاربردی مطلع گردید.

  • نکته طلایی اول:

میزها را در مکانی قرار دهید که از نور کافی و مناسبی بهره مند گردد. اغلب نور خورشید به دلیل برخورداری از اشعه‌های مخرب، تاثیر منفی بر روی میزها خواهد داشت. از این جهت میزها را به نحوی قرار دهید که از نور غیر مستقیم خورشید، بهره مند گردند. در این صورت علاوه بر تامین نیاز کارمندان برای نور مناسب، سلامت میز و مابقی تجهیزات را نیز تامین نموده‌اید.

  • نکته طلایی دوم:

میزها را به نحوی قرار دهید که کارمندان و ارباب رجوع بدون برخورد با آنها بتوانند عبور و مرور ساده‌ای را تجربه نمایند. در این صورت میزها به دلیل جابجایی دچار آسیب و شکستگی نخواهند شد. در صورتی که میزها به نحو صحیح قرار نگیرند، افراد با هر بار رفت و آمد، مجبور به هل دادن و جابجا کردن آنها خواهند شد. در این صورت عمر مفید این میزها به شدت کاهش می یابد.

  • نکته طلایی سوم:

میزها را به نحوی قرار دهید که بتوانید کل اتاق کار خود را مد نظر قرار دهید. یکی از نکات بسیار مهم در برخی از ادارات، قرار دادن میزها در کنار درب ورودی بوده است. در این صورت علاوه بر افزایش کاربری، کارمندان می‌توانند اطلاعات کامل‌تری را نسبت به محیط کاری خود، دریافت نمایند.

  • نکته طلایی چهارم:

یکی از نکات بسیار مهم در برخورداری از محیط اداری جذاب، توجه به تمیزی و نظافت محیط بوده است. باید میزها را در محلی قرار دهید که کمتر دچار آلودگی و همچنین گرد و غبار شوند. در این صورت از یک محیط جذاب، ایده آل و خیره کننده برخوردار خواهید بود.

  • نکته طلایی پنجم:

هر چند وقت یکبار برای افزایش راندمان کاری کارکنان و همچنین برای دستیابی به انرژی و نشاط بیشتر، اقدام به بازسازی اتاق کار نمایید. در این صورت علاوه بر جلوگیری از هزینه‌های گزاف برای بازسازی‌های عمیق، راندمان کاری کارکنان را افزایش داده و سبب ایجاد یک انرژی مثبت در درون آنها خواهید شد.

  • نکته طلایی ششم:

یکی از مهمترین نکات که اغلب مدیران موفق با تکیه بر آن توانستند به موفقیت‌های چشمگیر دست یابند، استفاده از دانش و تخصص افراد حرفه‌ای و باتجربه در زمینه‌ی دکوراسیون داخلی و طراحی اتاق کار اداری بوده است. جلیس نیز با بهره برداری از اساتید متخصص، باتجربه و حرفه‌ای، یک مشاوره زبردست برای برخورداری از یک محیط اداری خیره کننده به شمار می‌رود. در این مجموعه علاوه بر برخورداری از مشاوره‌های کاربردی و بی نظیر برای بهره برداری از یک محیط اداری مطلوب، می‌توانید میزهای اداری بی‌نظیر و کاربردی را مشاهده نمایید که نیاز اصلی بسیاری از مدیران را رفع خواهد نمود.