مراحل تولید پارتیشن

تولید پارتیشن در شرکت جلیس به واسطه تفاوت در مواد اولیه مورد استفاده در این کالا، در سالنی کاملا مجزا از مبلمان اداری و با مراحلی متفاوت و ماشین آلات خاص صورت می گیرد.

تولید و برش و فرز کاری قطعات آلومینیومی توسط ماشین های CNC
نمایی نزدیک از برش دقیق قطعات آلومینیومی: تعیین اندازه‌ها و اطلاعات لازم در این فرایند به صورت مجزا برای هر پروژه

ویژگی و تفاوت بارز و مهم در تولید پارتیشن های اداری جلیس نسبت به سایر تولید کنندگان، ساختار فلزی این محصول می باشد، که در تصاویر زیر بخشی از مراحل تولید این قطعات به نمایش درآمده است.

نمایی کلی از خط رول فرمینگ 1: فرآیند پانچ ورق ستون فلزی پارتیشن توسط پرس ضربه ای 502 تن در قالب مربوطه و فرم گیری ورق ستون پارتیشن توسط دستگاه رول فرمینگ
قالب سنبه و ماتریس 3 و پانچ ورق ستون پارتیشن (آشنایی با این اصطلاحات در پائین صفحه)
نمایی از قطعه تکمیل شده پس از بررسی و کنترل کیفیت

رول فرمینگ (Roll Forming)

فرآیند رول فرمینگ توسط یک سری قالب فرم یا غلتک که روی شافت هایی که توسط یاتاقان ها مهار شده اند، صورت می پذیرد. این فرآیند شامل شکل دادن به ورق های فلزی مانند ورق گالوانیزه در امتداد مستقیم طولی و موازی با خطوط خمش ورق است، که به وسیله چندین جفت غلتک نورد و در ایستگاه های متعدد انجام می گیرد. به طور خلاصه می توان گفت که رول فرمینگ فرآیند پر کاربرد فرم دهی انواع ورق های فلزی می باشد، که در طول نیم قرن گذشته به بهترین و پر بازده ترین روش و تکنولوژی شکل دهی فلزات در دنیا تبدیل شده است، چنانچه امروزه 45 درصد فولادهای تولید شده در آمریکا به کمک این فرآیند آماده می شوند.

پرس ضربه ای (Stamping Press)

پرس ضربه ای یکی از ابزارهای کار با فلزات است، که می تواند به طور خاص برای فرم دادن یا برش فلزات مورد استفاده قرار گیرد. پرس ضربه ای با هدایت یک چکش فلزی (bolster plate) به صورت عمودی، قسمت فوقانی قالب را روی قسمت تحتانی قالب با فشار می کوبد و باعث فرم دهی یا برش قطعه کار مصرفی می گردد. بطور کلی پرسهای ضربه ای دستگاههایی هستند، که از آنها بطور خاص در شکل دهی و برش ورق فلزی استفاده می شود. این ماشین ها به صورتی طراحی شده اند، که می توانند میزان نیرو، سرعت و دقت مورد نیاز برای ساخت قطعه را تنظیم کرده و به شکل مورد نظر برساند.

قالب سنبه و ماتریس (Matrix Molding)

بسیاری از مهم ترین و کاربردی ترین قطعات و ابزار آلات صنعتی، از قطعات فلزی تولید می گردند، که عموما از مواد اولیه و ورق های خام در ضخامت های مختلف و با دقت های بسیار بالا ساخته می شوند. برای تولید این محصولات در تیراژهای بالا و دقت و کیفیت یکنواخت از قالب های فلزی سنبه و ماتریس استفاده می شود. این نوع قالب ها یکی از مهمترین، کاربردی ترین، مقرون به صرفه ترین و دقیق ترین تجهیزات تولید ملزومات فلزی به حساب می آیند، که در تمامی آنها عمل برش و یا فرم دهی توسط دو قسمت سنبه (نری) و ماتریس (مادگی) صورت می گیرد.